איחוד מפלגות הימין שלח מסרון נגד שקד, בשם של בלוג, ונקנס

במפלגה הפיצו הודעה בשם הבלוג "פוליטקלי קוראת", ובה האשמה כי בימין החדש עשו שימוש בשקד כאובייקט מיני, ונקנסו על ידי ועדת הבחירות. איחוד מפלגות הימין: "הסמס לא יצא באופן רשמי דרך צוות  הקמפיין ומתבצעת בדיקה בעניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/19 20:21 ג בניסן התשעט

איחוד מפלגות הימין שלח מסרון נגד שקד, בשם של בלוג, ונקנס
במערכת הבחירות אין חברים? שקד וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

איחוד מפלגות הימין חויב לשלם לעיתון האינטרנטי "פוליטיקלי קוראת" 7,500 שקלים, זאת בעקבות שליחת מסרון מזויף בשמם, שהאשים את הימין החדש בשימוש באיילת שקד כאובייקט מיני. כך פסק היום (ב') יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר.

לפני כשבועיים נשלח מסרון, לכאורה מטעם "פוליטיקלי קוראת" ובו האשמות כאילו בימין החדש עשו שימוש בשרת המשפטים כאשה, ושלחו את סרטון הפשיזם לגברים בלבד.

ההודעה המזויפת שהופצה

ההודעה המזויפת שהופצהצילום: צילום מסך

"סרטון הבושם של איילת שקד", כך נטען במסרון, "פורסם בעשרות אלפי שקלים - לגברים בלבד". בהמשך נטען כי "אמרו לנו שלא השתמשו בה כאובייקט מיני כדי למשוך קולות? אז אמרו". בסיום ההודעה צוין כי מדובר בחשיפה של פוליטיקלי קוראת.

בבלוג הכחישו שמדובר בהודעה שיצאה מטעמם ואיימו לפנות לוועדת הבחירות כדי שזו תחקור את הנושא ותחשוף מי עומד מאחורי שליחתו. לבסוף אילצה הוועדה את איחוד מפלגות הימין לחשוף כי היא זו ששלחה את המסרונים המזויפים וחייבה את המפלגה לשלם לבלוג הוצאות משפט בסך 7,500 שקלים. פסיקת ועדת הבחירות הגיעה על רקע האיסור שהטיל השופט מלצר על המפלגות לשלוח הודעות אנונימיות לקהל הבוחרים

הודעת ההתנערות של פוליטיקלי קוראת

הודעת ההתנערות של פוליטיקלי קוראתצילום: צילום מסך

ההודעה הדומה של פוליטיקלי קוראת

ההודעה הדומה של פוליטיקלי קוראתצילום: צילום מסך

יש לציין כי מפלגת איחוד מפלגות הימין הואשמה בשליחת המסרון תחת שם הבלוג במרמה, אך לא בזיוף התוכן. עוד חשוב להדגיש כי דברים ברוח ההודעה צויצו בחשבון הטוויטר הרשמי של הבלוג שם נכתב בין היתר נגד הסרטון השנוי במחלוקת של שקד כי "בקישום הממומן של המודעה בפייסבוק צפו אתמול מעל 100 אלף איש - כולם כולם גברים".

מדוברות איחוד מפלגות הימין נמסר כי "הסמס לא יצא באופן רשמי דרך צוות  הקמפיין ומתבצעת בדיקה בעניין".