אהוד ברק משתלח בימין: "מטומטמים, הבאתם את החמאס לכפר סבא"

ראש הממשלה לשעבר דיבר בוועידת הארץ לדמוקרטיה ויצא במילים קשות נגד הימין והדתיים: "הרבנים לוינשטיין וסדן או הרבנים ליאור וגינזבורג, הם הזנב שמכשכש בכלב, רבנים משיחיים, קוקיאניים, גזעניים, הם היו מקורות ההשראה של גולדשטיין הרוצח ושל יגאל עמיר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/03/19 12:28 כא באדר ב'

אהוד ברק משתלח בימין: "מטומטמים, הבאתם את החמאס לכפר סבא"
אהוד ברק , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, דיבר הבוקר (ה') בוועידת הארץ לדמוקרטיה, והשתלח במילים קשות במיוחד ברבני הציבור הדתי לאומי ובמצביעי הימין. ברק אמר כי "הבחירות האלה הן מאבק בין ישראל היוזמת בעלת החזון הציוני, לבין ברית בלתי קדושה של אנשים מושחתים בראשות נתניהו, יחד עם גזענים ופשיסטים שרוצים להרוס את הדמוקרטיה". 

ומי הם הגזענים והפאשיסטים? לדברי ראש הממשלה לשעבר, "הימין בישראל, הליכוד, נתניהו, סמוטריץ' ויוגב, הרבנים לוינשטיין וסדן או הרבנים ליאור וגינזבורג, שהם מקורות ההשראה האמיתיים, הם הזנב שמכשכש בכלב, רבנים משיחיים, קוקיאניים, גזעניים, הם היו מקורות ההשראה של גולדשטיין הרוצח, הם היו מקור ההשראה של הרוצח של רבין, הם היום מקור ההשראה של השורפים של משפחת דוואבשה".

"הרב ליאור, זה הרב שאבא של סמוטריץ' הוא החבר הכי טוב שלו ושביבי קרא לו באיזו הזדמנות 'הרב ליאור הוא הסיירת שמובילה את עם ישראל'. אני הייתי בסיירת, אותה הסיירת שבה ביבי נהרג פעמיים או חמש פעמים לפי מי שסופר, אני הייתי בסיירת ואני אומר לכם הרב ליאור הוא לא סיירת. הרב ליאור והרב גינזבורג וכל אלו שמכשכשים בזנב של נתניהו כי הוא מושחת וכי הוא מפחד מאימת הדין ומבית הכלא, אלה מעוותי היהדות והצינות כאחד. לא רק מעוותי הציונות, הם מעוותים את היהדות. הצירוף הזה של קנאות משיחית עם שחיתות בצמרת והרבה צבועים ששתקו בדרך הוביל לחורבן".

הרב דב ליאור

הרב דב ליאורצילום: פלאש 90

על המצב הביטחוני וההסלמה האחרונה ברצועת עזה אמר ברק: "אני אומר לימין - מטומטמים, זה אתם הבאתם את החמאס לכפר סבא, לא השמאל. ביבי הוא שר ביטחון פייק".

ברק טוען כי "בישראל מתחולל מאבק גורלי על השאלה לאן אנחנו הולכים. אם לא נבין עד כמה קריטיות הבחירות האלה, אנחנו נמסמס אותן בין הטלפון של גנץ ליציבות הנפשית של משפחת נתניהו". ברק הדגיש כי "צריך לעצור את המדרון החלקלק לכיוון מדינה דו-לאומית שתהיה בהכרח לא-יהודית או לא-דמוקרטית. אם הפלסטינים לא יוכלו להצביע לכנסת, זו בעצם מדינת אפרטהייד. לא נעים לשמוע, אבל זה המצב".

ברק הוסיף והשתלח גם בשרת המשפטים, איילת שקד, כשכינה אותה גזענית ופאשיסטית: "שרת המשפטים מתחפשת לנו בפורים לפשיסטית, כשהתחפושת הופכת למציאות. הבחירות האלה הן חשובות, זה לא משחק. צריך להחזיק את ביבי במקום שבו הוא צריך להסביר למה הוא תומך בגזענים ובפשיסטים לכנסת.
נתניהו נכנע לכל מה שזז - לחמאס מבחוץ ולכהניסטים מבפנים. הוא הסכנה האמתית למדינת ישראל היום, ואת הדבר הזה צריך לעצור. אזרחי ישראל מופקרים בחדרי המיון, בפקקים, ברווחה. בסוף זו חבורה שמפקירה את אזרחי המדינה כי היא עסוקה בהצלת עצמה. נתניהו הולך לסיים את סיפור החיים שלו, חרף ההישגים, כעבריין שהושחת והשחית".