פה אחד: הממשלה אישרה את הסדרת חוות גלעד

לאחר האישור אמרה יעל, אלמנתו של הרב שבח הי"ד, כי רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל, ושככה נראית הגאולה". איתי זר, שעל שם אחיו גלעד הוקם היישוב: "האמנו תמיד. לא שוכחים לא את גלעד ולא את רזיאל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/02/18 13:52 יט בשבט התשעח

פה אחד: הממשלה אישרה את הסדרת חוות גלעד
חוות גלעד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מספר שבועות לאחר שהרב רזיאל שבח נרצח בחוות גלעד, אישרה היום (ראשון) הממשלה את הסדרת היישוב.

הממשלה אישרה פה אחד את ההצעה שהגיש שר הביטחון אביגדור ליברמן, זאת על רקע הבטחת שרים רבים שהגיעו לניחום האבלים בבית משפחת שבח.

ההחלטה מסדירה בפועל את הישוב שהוקם בשנת 2002 על ידי בני הזוג איתי ובת ציון זר לזכרו של גלעד זר. מאז סירבה הממשלה לאשר את הקמת הישוב למרות שהוא נבנה על אדמות פרטיות של יהודים. ונמצא בבעלות פרטית.

יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד אמרה עם קבלת ההודעה: "חבל שהגענו ליום הזה. אבל אם כבר הגענו אז אני שמחה שאנחנו מצליחים להוציא ממנו את התשובה המנחמת ביותר שיכולה להיות. רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל, ושככה נראית הגאולה". 

מוקדם יותר סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי שוחח עם יעל ואמר לה בין היתר כי "מול המרצחים ומקדשי המוות אנחנו מקדשים את החיים. זו תמצית המדיניות של הממשלה".

הלוויתו של הרב רזיאל שבח הי"ד

הלוויתו של הרב רזיאל שבח הי"דצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "זה רגע היסטורי ומרגש. למשפחת שבח, לישוב חוות גלעד, למדינת ישראל כולה. החלוצים של חוות גלעד הוכיחו כי לא ניתן לנצח את הרוח. זהו ניצחונה של האמת ושל הציונות מעל הכל".

אחד ממקימי היישוב, איתי זר, שמח גם הוא על ההחלטה שכה ציפה לה וציין כי הוא "מאוד מתרגש מאוד שמח. אנחנו לא שוכחים לא את גלעד ולא את רזיאל. אני בטוח שרזיאל שמח ומחייך עכשיו למעלה. האמנו תמיד שחוות גלעד תהיה יום אחד ישוב מן המניין. זה קרה יותר מהר ממה שחשבנו. ואנחנו גאים בממשלתנו שהלכה על הצעד הזה"

לעומתם, צייצה יו"ר מרצ בטוויטר ואמרה כי היא "מתקשה להאמין לציניות של ליברמן, שמשתמש ברצח המחליא של הרב רזיאל שבח כדי "להסדיר" מאחז שרובו בנוי על אדמות פרטיות. כשליברמן מדבר על הסדרת חוות גלעד, הוא אומר למעשה שמותר לגנוב, כל עוד הקורבן הוא פלסטיני".