פגישת האלוף ושדולת הנשים: מה באמת נאמר שם?

נשות ארגון הנשים ייחסו לראש אכ"א מספר אמירות, ובראשן ביקורת על התנהלות הצבא בנושא פרשת חיילי ההסדר ומדריכת הצניחה. ממידע שהגיע ל'כיפה' עלה כי הציטוטים לא היו מדויקים. שדולת הנשים: "מפרסמים רק הודעות מדויקות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/18 19:51 כח באב התשעח

פגישת האלוף ושדולת הנשים: מה באמת נאמר שם?
ראש אכ"א האלוף אלמוז, צילום: אבישג שאר-ישוב

לאחר פגישת שדולת הנשים עם ראש אכ"א שנערכה היום (חמישי), ייחסו בארגון לאלוף מוטי אלמוז שורת ציטוטים ביחס למעמד הנשים בצה"ל ולפרשת הצנחנים ומדריכת הצניחה. עם זאת, ממידע שהגיע ל'כיפה' עלה כי לפחות חלק מהדברים לא היו מדויקים.

ראש אכ"א נפגש עם שדולת הנשים לבקשתן, על רקע טענות חברות השדולה על מקרים רבים שהגיעו לפתחן בנושא הדרת נשים בצבא. בנוסף, הן הציגו בפניו דו"ח בנושא שכלל שורת מקרים שאמורים היו לאשש את עמדתן.

"מקרי הדרת נשים בצה"ל ופגיעה בנשים בצה"ל היא בעיה פיקודית חמורה ואנחנו לא נסתפק בהצהרות ובכותרות אלא לטפל בנושא בצורה מהותית", כך צוטט האלוף אלמוז ביחס לשירות החיילות בצבא. 

חיילות דתיות נשארות דתיות בצבא?

אז מה הגדיר אלמוז כבעיה פיקודית?צילום: פלאש 90. הדס פרוש

עם זאת, מה שבפועל אמר ראש אכ"א, כך נודע ל'כיפה', זה שהבחירה של החיילות לפנות לגופים אזרחיים, ולא ישירות למפקדים, היא הבעיה הפיקודית, מאחר ומפקד אמור לעזור לפקודיו לפתור את בעיותיהם. 

בנוגע לפרשת חיילי ההסדר ומדריכת הצניחה טענו בשדולה כי אלמוז מתח ביקורת על אופן הטיפול בנושא ואמר כי "ייתכן שהיה צורך בתגובה תקיפה יותר מצד צה"ל". לעומת זאת, מהמידע שהתקבל עלה כי הוא ציין שהמקרה טופל ברמת המפקדים והוא כלל לא הביע דעה על טיב ההתנהלות והדרך שבה בחרו מפקדי החיילים לטפל בו.

גורמים המעורבים והמעורים בנושא המתח שקיים בצה"ל, סביב פקודת השירות המשותף ציינו כי הם אינם מופתעים מההבדלים שבין הודעת שדולת הנשים למה שככל הנראה אירע בפועל. "כהרגלם ארגוני הנשים עיוותו את רוח הפגישה", אמר אחד מהם שמכיר את הנושא מקרוב, "יש להם מנהג להוציא מידע לא מדויק".

משדולת הנשים נמסר בתגובה כי "שדולת הנשים בישראל מפרסמת אך ורק הודעות אחראיות, מדויקות ומתונות לתקשורת, כפי שעשתה גם הפעם. אנו שבות ומודות לאלוף אלמוז על הפגישה החשובה הבוקר, ועל שהביע את מחויבותו לפעול למיגור תופעת הדרת הנשים בצה"ל".