עתירה נגד שיריון בן דהן בליכוד

עורך הדין שחר בן מאיר פנה לוועדת הבחירות המרכזית, בטענה כי ישנן מספר בעיות חוקיות עם השיריון שקיבל סגן השר אלי בן דהן מהבית היהודי במקום ה-28 ברשימת הליכוד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/02/19 16:36 כב באדר א'

עתירה נגד שיריון בן דהן בליכוד
אלי בן דהן. השיריון בליכוד בסכנה?, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

האם יבוטל השיריון שקיבל סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) ברשימת הליכוד? עורך הדין שחר בן מאיר, שהגיש בתחילת השבוע את הבקשה לחשוף את ההסכם בין הבית היהודי לליכוד, שנחתם ערב הגשת הרשימות בשבוע שעבר, פנה היום (ד') ליו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, בטענה כי השיריון של בן דהן במקום ה-28 ברשימת הליכוד איננו חוקי. כך פורסם ב'גלובס'.

לדברי עו"ד בן מאיר, השיריון של בן דהן הוא 'תרגיל מקורי', ואיננו חוקי: "לא ניתן לאשר רשימת מועמדים מטעם מפלגה אשר כוללת בהגדרה מועמד מטעם מפלגה אחרת, אשר היא המפלגה הבוחרת אותו, ואשר מוצהר מראש , כאמור בתרגיל, כי בכוונת מועמד זה לפרוש מן הסיעה או להתפצל ממנה וכי כוונה זו נמסרת מראש עוד טרם קיום הבחירות".

הטענה של עו"ד בן מאיר מבוססת על סעיף בחוק הבחירות, האוסר על אדם להיות מועמד בשתי רשימות במקביל: "מי שהסכים להכללת שמו בשתי רשימות מועמדים או יותר, תמחוק ועדת הבחירות המרכזית את שמו מכל הרשימות", לשון החוק.

עו"ד שחר בן מאיר

עו"ד שחר בן מאירצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על הטענה כי בן דהן שוריין בליכוד מטעם מפלגת המדף אח"י, שהיתה שייכת בעבר לאפי איתם, והתמזגה עם הליכוד, אומר בן מאיר כי מדובר בפיקציה, וכי בן דהן מעולם לא היה חבר אח"י או מתמודד מטעמה.

בנוסף, עו"ד בן מאיר, שהגיש בעבר מספר עתירות נגד ראש הממשלה נתניהו בנושאים שונים, כמו פעולותיו של שליחו המיוחד של ראש הממשלה, יצחק מולכו, קשריו של נתניהו עם ישראל היום והשתתפותו של ח"כ דוד ביטן כמגיש רדיו, טוען לשורה של עברות על חוק הבחירות ועל סעיפים פרוצדורליים, כך למשל הוא טוען כי: "בן דהן לא באמת הצטרף למפלגת אח"י, הוא לא שילם שם דמי חבר והוא עבר על האיסור הקבוע בחוק המפלגות "לא יירשם אדם כחבר ביותר ממפלגה אחת". 

ח"כ אורלי לוי אבקסיס

ח"כ אורלי לוי אבקסיס. מקרה דומה?צילום: פלאש 90

עוד טוען בן מאיר כי מועמד אינו יכול לעבור בין מפלגות מבלי שהתפטר, ואינו יכול להתמודד ברשימה אחרת מזו שהוא חבר בה, כמו למשל במקרה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שפרשה מסיעת ישראל ביתנו אך נשארה לכהן בכנסת בסיעת יחיד, ומשום כך לא יכלה להתאחד עם מפלגות קיימות, כדוגמת יש עתיד או כולנו, לקראת הבחירות לכנסת.

לבסוף טוען עו"ד בן מאיר כי מדובר בהטעייה של הציבור: "הזכות להיבחר אינה כוללת בחובה את הזכות להטעות ולעוות את רצון הבוחרים... בהכללת מועמד ברשימת הליכוד שהוא הלכה למעשה מועמד של מפלגה אחרת, ישנה הטעיה בוטה וגסה כלפי הבוחר". דברי עו"ד בן מאיר בפנייתו לוועדת הבחירות המרכזית.