עשרות שרים וחברי כנסת התחייבו: נייהד את יהודה ושומרון

מועמדים לכנסת הבאה חתמו על יוזמה שפועלת לקידום הבאת 2 מיליון תושבים לשטחי ההתיישבות, והתחייבו בעצומה של תנועת 'נחלה', "לא לוותר על אף שעל מנחלת אבותינו, ולפעול לביטולה של ההכרזה שתי מדינות לשני עמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/19 11:44 ל בשבט התשעט

עשרות שרים וחברי כנסת התחייבו: נייהד את יהודה ושומרון
יישוב ביו"ש, צילום: לעמ, צביקה ישראלי

האם הממשלה הבאה תפעל להבאת 2 מילון יהודים לשטחי יהודה ושומרון? שרים וחברי כנסת מהליכוד וממפלגות נוספות חתמו על עצומה שקוראת לקידום תוכנית וותיקה במטרה "לייהוד ההתיישבות".

מדובר ביוזמה של תנועת "נחלה", בראשותה של אשת ההתיישבות המוכרת דניאלה וייס, שנועד לקדם תוכנית בנושא מתקופתו של ראש הממשלה המנוח בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 יצחק שמיר.

התוכנית מבטאת שינוי תפיסה משמעותי ממדיניות הממשלה הנוכחית, לבנייה בתוך היישובים, להקמת ישובים חדשים והתיישבות יהודית בכל מרחבי יהודה ושומרון. בעצומה נכתב: "אני מתחייב בזאת להיות נאמן לארץ ישראל, לא לוותר על אף שעל מנחלת אבותינו. אני מתחייב בזאת לפעול למימוש תוכנית התיישבות ליישובם של 2 מיליון יהודים ביהודה ושומרון על פי תוכנית ראש הממשלה יצחק שמיר, וכן לעודד ולהוביל לגאולת אדמות בכל מרחבי יהודה ושומרון. אני מתחייב לפעול לביטולה של ההכרזה שתי מדינות לשני עמים, ולהחליפה באמירה ממלכתית: ארץ ישראל-מדינה אחת לעם אחד!".

חתמו והתחייבו. ארדן, חוטובלי ולוין

חתמו והתחייבו. ארדן, חוטובלי ולויןצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בין השרים שחתמו על ההצהרה וההתחייבות ניתן לציין את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים ישראל כץ, יריב לוין, זאב אלקין, נפתלי בנט, איילת שקד, מירי רגב, גלה גמליאל, אופיר אקוניס, גלעד ארדן, צחי הנגבי, איוב קרא, יואב גלנט, סגני השרים ציפי חוטובלי ואלי בן דהן, חברי הכנסת  מיקי זוהר, הילה אסנת מארק, יהודה גליק, נורית קורן, ענת ברקו, שולי מועלם, אמיר אוחנה, מועמדי הליכוד גדעון סער, ניר ברקת, עוזי דיין, קטי שטרית,  וכן מועמדים  ממפלגות הימין החדש, הבית היהודי ועוצמה יהודית.

בתנועת נחלה הדגישו כי "החתמת העצומה אל מול בית ראש הממשלה בעיצומה של מערכת הפריימריס בליכוד ובעיצומם של ימי הרכבת הרשימות בגוש הימין והמרכז ואף לקראת מערכת הבחירות הקרבה - מהווה מבחן נאמנות אידאולוגי וערכי עבור המתמודדים השונים המבקשים בימים אלה לקבל את אמון ציבור המתפקדים ובהמשך את המנדט מהעם".

משמרת המחאה מול בית ראש הממשלה

משמרת המחאה מול בית ראש הממשלהצילום: נחלה

לדבריהם, "אותם שרים וחברי כנסת שחתמו על העצומה הוכיחו בפני ציבור בוחריהם את נאמנותם הבלתי מסויגת והברורה בחיזוק ללא לאות של תנופת ההתיישבות ויישומה של תוכנית שמיר וגאולת אדמות בכל מרחבי יהודה ושומרון, ובדרישה חד משמעית להורדה לחלוטין מסדר היום כל וריאציה של ישות לאומית זרה בארץ ישראל" 

בשבועיים האחרונים מפגינים חברי התנועה מול בית ראש הממשלה, במטרה שנתניהו יקים ממשלה שקווי היסוד שלה יתבססו על התיישבות בכל שטחי יהודה ושומרון ויבטל את הכרזתו בנושא פתרון שתי המדינות.