עשה תשובה: ערן זהבי חוזר לנבחרת ישראל

באווירת חודש אלול? ערן זהבי, לשעבר קפטן נבחרת ישראל, שהושעה לאחר תקרית עם הקהל ופרש מהנבחרת, חוזר לסגל לקראת קמפיין הנבחרת החדש ב'ליגת האומות'

חדשות כיפה יהונתן קליין 26/08/18 12:30 טו באלול התשעח

עשה תשובה: ערן זהבי חוזר לנבחרת ישראל
ערן זהבי (בכחול) במדי נבחרת ישראל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ערן זהבי חוזר לשורות נבחרת ישראל וייכלל בסגל לקראת פתיחת ליגת האומות. הסגל המלא של הנבחרת לקראת שני משחקי החוץ הצפויים לה בעוד שבועיים, נגד אלבניה בחוץ במסגרת 'ליגת האומות' (7.9) ומשחק הידידות נגד צפון אירלנד בבלפסט (11.9) צפוי להתפרסם ביום שלישי הקרוב.
 
ערן זהבי, מכוכבי הכדורגל הישראלי כיום, משחק בשנים האחרונות בקבוצת גואנגג'ואו R&F
מהליגה הסינית, שם הוא נחשב לאחד השחקנים המוערכים בליגה ואחד הכובשים המובילים, ואף זכה בתואר הכובש המצטיין של הליגה בעונה שעברה.

זהבי הושעה מנבחרת ישראל בקיץ שעבר, לאחר תקרית שאירעה במהלך משחק הפסד לנבחרת מקדוניה, באיצטדיון העירוני בחיפה. זהבי אשר שימש כקפטן הנבחרת, ספג שריקות בוז מהקהל ובתגובה השליך על הארץ את סרט הקפטן שעל זרועו. לאחר המשחק התנצל אך תקף את הקהל, ולמחרת הודיע על פרישה מהנבחרת.

היום, כאמור, לקראת פתיחת הקמפיין החדש של הנבחרת במסגרת 'ליגת האומות', וכחלק מהתחדשות הנבחרת תחת המאמן החדש, האוסטרי אנדי הרצוג, הודיעה ההתאחדות על חזרתו של זהבי לסגל נבחרת ישראל.

ערן זהבי

ערן זהביצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

 
מאמן הנבחרת, אנדי הרצוג אמר על חזרתו של זהבי: "כקפטן נבחרת אוסטריה בעבר וכמי שהוביל אותה והיה חלק מהנבחרת הלאומית של ארצו שנים רבות, אני יודע לזהות אהבה אמיתית לנבחרת, וערן בפירוש אוהב את נבחרת ישראל ורוצה לתרום לה בכל אספקט אפשרי. ההחלטה לחזור מהפרישה ולהצטרף שוב לנבחרת אינה פשוטה עבור אף שחקן, אבל ערן שלם עם המהלך וכולנו יחד, הנבחרת, ההתאחדות, האוהדים, נצעד יחד במטרה להוביל את הנבחרת ואת הכדורגל הישראלי גבוה ככל האפשר. כמאמן הנבחרת, אני חייב לעשות הכל כדי שבסגל יהיו השחקנים הטובים בנמצא".
 
ערן זהבי אמר בהודעה הרשמית: "החלום הגדול ביותר שלי מהרגע בו התחלתי לשחק כדורגל, היה להצטרף לנבחרת ישראל. זכיתי להיות חלק מהנבחרת וזכיתי להיות הקפטן שלה, ואין כבוד גדול מזה. טעיתי בתגובה שלי במשחק מול מקדוניה כאשר ברגע של כעס גדול ותסכול לנוכח התנהגות של קומץ אוהדים, זרקתי את סרט הקפטן ופגעתי בכל מאות אלפי האוהדים הנאמנים של הנבחרת. אני מתנצל על כך מעומק לבי."
 
גם מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, והמנהל הטכני של נבחרות ישראל, ווילי רוטנשטיינר, בירכו על חזרתו של זהבי לנבחרת ולסגל, ואפילו הפוליטיקאים הזדרזו להביע דעה. יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "טוב עשה זהבי שהתנצל, ברוך השב!"