עריית תל אביב פותחת את המקלטים

במקביל לתקיפות חיל האוויר ברצועה, הודיעו ראשי העיר בגוש דן והשרון על פתיחת מקלטים וחמ"לים עירוניים. אלו הנחיות משרד החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/19 18:25 יח באדר ב'

עריית תל אביב פותחת את המקלטים
למצולם אין קשר לכתבה, צילום: Basel Awidat/Flash90

לנוכח ההסלמה בדרום הארץ, הנחו הערב (ב') ראשי הערים של תל אביב-יפו, הרצליה, כפר סבא, רעננה וראשל"צ על פתיחת כלל המקלטים והחמ"לים העירוניים. גם בבאר שבע החליטה העירייה לפתוח מקלטים. בעיריית תל אביב ציינו כי "יש להישמע להנחיות פיקוד העורף. הודעות לציבור יעברו דרך אתר האינטרנט העירוני, דף הפייסבוק של העירייה ובמוקד 106. נכון לעכשיו כל האירועים מתקיימים כסדרם.

ראש העיר ראשל"צ רז קינסטליך קיים ישיבה עם כל גורמי הביטחון בעיר שמסרו סקירה על תקינות המקלטים, והחליט על פתיחתם של 35 מקלטים


משרד החינוך בתיאום עם פיקוד העורף העביר הנחיות לגבי הלימודים באזור עוטף עזה, שיהיו תקפות עד לשעה 5:00 מחר, ביישובים נתיבות, אופקים, אשקלון, המועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון: 

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורףצילום: פיקוד העורף


מוקדם יותר הודיעו יישובים בדרום על פתיחת מקלטים. בין היתר נפתחו מקלטים באשקלון, בקריית מלאכי וביישובי המועצה האזורית מרחבים. במועצה האזורית חוף אשקלון הודיעו על ביטול הלימודים מחר. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הנחה הערב את הגורמים המקצועיים בעירייה לפתוח את כל המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. ההחלטה התקבלה בתיאום עם פיקוד העורף.

צה"ל החל בצהריים לחסום כבישים בעוטף עזה. לפי הודעת הצבא, "לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. בנוסף הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים הסמוכים לגדר המערכת". בין היתר נחסם אתר "חץ שחור" הסמוך לרצועה.

האזורים והצירים החסומים כוללים את "גבעת קובי" בשדרות, גבעת הפעמונים, אתר "חץ שחור", גבעת נזמית, גבעת הפרש הבודד, כביש 4 מכיוון צומת יד מרדכי לנתיב העשרה וכביש 25 מכיוון צומת סעד לקיבוץ נחל עוז. בנוסף, בכל הרשויות בעוטף עזה בוטלו היום החוגים אחר הצהריים.

על פי הנחיות גורמי ביטחון הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת אשקלון. תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תיסגרנה עד להודעה חדשה.

לפרטים נוספים לחץ כאן