ערוץ 20 משיב מלחמה: מכתב התראה לפני תביעה לברקוביץ

באמצע החדשות: ערוץ 20 הודיע לעופר ברקוביץ כי נשלח אליו מכתב התראה לפני תביעה בגין הוצאת דיבה וזאת אחרי שהמועמד הירושלמי שלח מכתב התראה על הכתבה שנעשתה נגדו בערוץ. ברקוביץ: "מטה אלקין מנהל קמפיין שקרי דרך ערוץ מקורבים."

חדשות כיפה מירב כהן 04/10/18 15:26 כה בתשרי התשעט

ערוץ 20 משיב מלחמה: מכתב התראה לפני תביעה לברקוביץ
אלקין וברקוביץ', צילום: פלאש 90, מרים אלסטר ושרון גבאי

ערוץ 20 לא נשאר חייב: הערוץ הגיש מכתב התראה לפני תביעה למועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ בגין הוצאת דיבה

המועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ הגיש מכתב התראה לפני תביעה לערוץ בגין לשון הרע, בטענה ששיקרו בכתבה שעשו על הקשרים שלו לקרן לישראל החדשה. במכתב התייחס עורך דינו של ברקוביץ לתוכן הכתבה "קצרה היריעה מלהתייחס לכל אחת מהאמירות השקריות שנכללו בכתבה" ושלל את טענות הערוץ. בנוסף האשים ברקוביץ את הערוץ בקבלת מימון מחברו של זאב אלקין, המתחרה מולו על כס ראש העיר הירושלמי, 

ערוץ 20 הביא הוכחות נוספות על תמיכת הקרן החדשה לישראל בברקוביץ. לטענתם מספר 10 ברשימה, יערה שילה, קשורה בארגון "אנו" שקשור לקרן. בעיצומן של חדשות ערוץ הודיע בעז גולן לברקוביץ כי הערוץ עומד לשלוח לו מכתב התראה לפני תביעה ודרשו את התנצלותו ולא יגיעו לבית המשפט. 

במכתב ההתראה שנשלח לברקוביץ נכתב בין היתר כי דברים שאמר בפוסט בפייסבוק, לפיהם אלקין מסתתר "מאחורי כתבות ממומנות באתרי נישה", הם בגדר הוצאת דיבה. בהמשך נכתב כי בראיון שהעניק לכאן רשת ב' הוא המשיך לטעון טענות דומות אשר צוטטו באתרים וכלי תקשורת נוספים.

"ייאמר מיד", נכתב בפניה למועמד לראשות ירושלים, "דבריך נטולים כל בסיס עובדתי, שכן הכתבה נעשתה ממניעים עיתונאיים בלבד, כללה טענות מבוססות ומוכחות ובוודאי שלא מומנה על ידי גורם כזה או אחר". 

בערוץ טענו כי אמירה זו גרמה להם נזק תדמיתי וממוני רב ועל כן דרשו ממנו , להסיר את הפוסט מדף הפייסבוק שלו, לפרסם במקומו ובמקום בולט התנצלות והבהרה כי הדברים שנכתבו ונאמרו על ידו אינם נכונים ואינם מבוססים, לפעול להסרתן לאלתר של הכתבות שאליהם התראיין. "ככל שלא תפעל לאלתר כאמור לעיל", נכתב, "בדעת הערוץ לנקוט נגדך בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותו".

במטה ברקוביץ המשיכו לתקוף את הערוץ: "לא ניתן יד להמשך הקרנבל של מטה אלקין שמנהל קמפיין שקרי דרך ערוץ מקורבים." ברקוביץ דוחה את האשמות הערוץ על גיוס כספים בצורה לא הגונה "ברקוביץ גייס את כל המשאבים בעצמו, מימין ומשמאל וכל ניסיון להציג קשר לארגונים קיצוניים הוא שקרי ואין לו שום אחיזה במציאות"