ערוץ 20 ישדר דברים של יגאל עמיר: "אני לא מתחרט"

ערוץ 20 שוב מסתבך: מחלוקת סביב כוונת הערוץ להביא בתכניתם של שמעון ריקלין וינון מגל דברים שאמר עמיר למקורביו "עצרתי את הקמת מדינה פלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/18 17:48 כד בכסלו התשעט

ערוץ 20 ישדר דברים של יגאל עמיר: "אני לא מתחרט"
יגאל עמיר , צילום: פלאש 90

סערה נוספת בערוץ 20: תכניתם של שמעון ריקלין וינון מגל המשודרת מידי ערב בערוץ 20 תביא הערב (א') דברים שאמר יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, למקורביו. הרשות השנייה לא תתערב בהחלטת הערוץ.

עמיר אמר למקורביו: "אני לא מתחרט. אם הייתי מתחרט הייתי מקבל המון. הציעו לי: 'תתחרט תקבל חתונה', 'תקבל התייחדות'. הכי פשוט היה לי להגיד: 'זה הסית אותי', 'זה שלח אותי', אבל אני לא התייעצתי עם אף אחד. לא עם רבנים, לא עם קצינים ולא עם אבישי רביב. רביב היה ת"פ שלי. אישיות פרובלמטית. זה לא אדם שבכלל יכול להשפיע על מישהו. כל הסיפור שהשב"כ השפיע עלי זה שטויות".

עוד אמר עמיר, "זה השמאל מכתים את הימין הסמרטוט. אמרתי כל הדרך: אני עשיתי את זה על דעת עצמי ואף אחד לא שלח אותי. ורק בגלל השתיקה שהייתה, כדי לעצור את אוסלו. אני הייתי בכלל עם כיפה שחורה, בכלל לא הייתי מהציבור של המתנחלים. עצרתי את הקמת מדינה פלסטינית".

באתר הערוץ, המנסה להוריד להבות, נכתב "ערוץ 20 מדגיש כי הוא מגנה ומסתייג מהרצח הנתעב של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל". יתר הערוצים ביקשו ברבות השנים לראיין את אמיר, אך הוא סרב והערוצים נמנעו מהראיונות. גם ערוץ 20 לא ראיינו את עמיר, אלא הביאו דברים שאמר למקורביו. 

הרשות השנייה הודיעה כי לא תתערב בשיקול דעתו של הערוץ לשדר הערב בתכנית של ינון מגל ושמעון ריקלין דברים שאמר לכאורה יגאל עמיר למקורביו "בתשובת הערוץ לרשות נאמר כי אין מדובר בראיון של עמיר. בכל מקרה יבדקו ברשות את הראיון לאחר מעשה כדי לראות שלא הפר את הוראות הרשות השנייה". 

לפני מספר שבועות, ספג הערוץ ביקורת חריפה, כאשר בועז גולן ראיין את יצחק גבאי, שורף בית הספר הלשוני בירושלים, בקלילות ובבדיחות. במהלך הראיון נראו גבאי וחברי הפנאל מחויכים. ערוץ 20 מיהר להתנצל על האווירה שהורגשה מהראיון.