ערוץ 20 אירח את מצית בית הספר הדו-לשוני

יצחק גבאי, מי שהצית את בית הספר הדו-לשוני וישב שנתיים בכלא, קיבל אתמול במה בערוץ 20 ואמר בחיוך: "היה שווה את זה". בועז גולן: "מטרת הראיון הייתה לתת לו הזדמנות להתחרט"

חדשות כיפה גלעד כהן 12/11/18 08:41 ד בכסלו התשעט

ערוץ 20 אירח את מצית בית הספר הדו-לשוני
יצחק גבאי בראיון בערוץ 20, צילום: צילום מסך

לפני ארבע שנים בנובמבר 2014 הוצת בית הספר הדו-לשוני בירושלים. אתמול (א') בחרו בערוץ 20 בתכניתו של בועז גולן לארח את מי שעמד מאחורי ההצתה של בית הספר - יצחק גבאי שאמר בחיוך: "אני לא מתחרט. היה שווה את זה."

במהלך הראיון סיפר גבאי בנינוחות כיצד שרף את בית הספר וטען כי "אני לא מתחרט שהצתתי את בית הספר. אני מתחרט על שישבתי בכלא, אבל שילמתי את המחיר". בעקבות הראיון נמתחה ביקורת קשה על ערוץ 20.

גבאי פירט, בחיוך ובגאווה, כיצד הגיע ערב לפני ההצתה עם עוד שניים מחבריו, שהורשעו גם כן, רעולי פנים ומצוידים בכפפות, וסיירו ברחובות שליד בית הספר על מנת לתכנן את הפשע -  לבדוק היכן יש מצלמות וכמה, מאיזה כביש כדאי לברוח ועוד. לדברי בועז גולן, מנחה התכנית, השלושה תכננו זאת "כמו מבצע צבאי". גבאי הסביר כי המטרה למעשים הייתה "להעביר אמירה, לעשות הד תקשורתי בעניין ההתבוללות".

בועז גולן, מגיש התכנית אמר בעקבות הביקורת כי הוא מתחרט על הראיון וכי מטרתו של הראיון מלכתחילה הייתה לתת הזדמנות לגבאי להצטער על המעשה.

מערוץ 20 יצאה הבהרה בעניין הראיון: "הנהלת ערוץ 20 רואה בחומרה את הריאיון שנערך אמש בתכנית ה'אולפן הפתוח' עם העבריין יצחק גבאי שהצית את בית הספר הדו-לשוני בירושלים. הריאיון חרג מכל נורמה מקובלת ואנו מסתייגים לחלוטין הן מהפשע שביצע גבאי והן מהאופן שבו התראיין בתכנית."