ערב ראש השנה: 14.7 מיליון יהודים בעולם

בארה"ב, בצרפת ואפילו בג'מייקה. 14.7 מיליון יהודים חיים היום העולם. כ-6.6 מיליון יהודים חיים בישראל וכ-8.1 מיליון מחוצה לה, מתוכם כ-5.7 מיליון בארה"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/18 20:48 כח באלול התשעח

ערב ראש השנה: 14.7 מיליון יהודים בעולם
עולים החדשים בצילום קבוצתי, צילום: יחצ

בפרוס שנת התשע"ט עומד מספר היהודים בעולם על כ-14.7 מיליון נפש, בהשוואה ל- 14.6 מיליון נפש אשתקד. מתוך כלל האוכלוסייה היהודית, כ-6.6 מיליון נפש חיים בישראל (לעומת כ-6.5 בתשע"ח), כ-8.1 מיליון חיים מחוץ לישראל (מתוכם כ-5.7 מיליון בארה"ב). כפי שמתפרסם הערב (ש') ב-Ynet בישראל חיים עוד כ-400 אלף זכאי חוק השבות (שאינם רשומים כיהודים במרשם האוכלוסין). כך עולה מהאומדנים המעודכנים של פרופ' סרג'ו דלה פרגולה מהאוניברסיטה העברית.

נתונים אלה כוללים את כל מי שמגדירים את עצמם כיהודים ושאינם מחזיקים בזהות דתית אחרת. עוד עולה מהנתונים כי מספר זכאי חוק השבות בעולם עומד על 23.5 מיליון איש.

במדינות ערביות ומוסלמיות מתגוררים כ-27 אלף יהודים, מהם כ-15 אלף בטורקיה, כ-8,500 באיראן, כ-2,000 במרוקו וכאלף בתוניסיה.

ב-98 מדינות - יותר ממאה יהודים
מדינות שבהן מונה האוכלוסייה היהודית כ-500 נפש ואף פחות מכך הן: ברמודה, באהמאס, קובה, הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלבדור, ג'מייקה, איי הבתולה, בוליביה, סורינאם, קפריסין, מלטה, סלובניה, מקדוניה, ארמניה, קירגיזסטן, טורקמניסטן, הפיליפינים, דרום קוריאה, טייוואן, תאילנד, קונגו, בוטסואנה, קניה, מדגסקר, נמיביה, ניגריה, זימבבואה, תימן, סוריה, מצרים. ב-98 ממדינות העולם מתגוררים יותר מ-100 יהודים.


יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הפיץ איגרת ברכה לראש השנה לקהילות היהודיות ברחבי תבל, בשבע שפות שונות (אנגלית, צרפתית, רוסית, אמהרית, ספרדית, פורטוגזית והונגרית), ובה כתב: "אני מושיט את ידיי לכל אחיותיי ואחיי ברחבי העולם ומזמין אתכם להצטרף אליי למסע המשותף שלנו לעיצוב הזהות היהודית".

עוד כתב: "בפתח השנה החדשה אני מבקש לאחל לכם, שנה של ביטוי אישי לצד הבנת האחר, שנה של הגשמה עצמית לצד אחווה קהילתית, שנה של ריבוי קולות לצד אחדות, שנה של התחדשות לצד טיפוח הקיים, שנה של חיזוק הגשר בין מדינת ישראל לתפוצות ישראל ושנה של התחברות לסיפור היהודי של כל אחת ואחד מאיתנו, ביחד".