ערבים קראו קריאות ניצחון לעבר אביה של לוחמת מג"ב שנרצחה

ביציאה מהדיון בעניינם של הסייענים ברצח לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד, אזרחים ערבים סימנו בסיום הדיון וי ניצחון לעבר אביה של הלוחמת. צפו

חדשות כיפה גלעד כהן 11/10/18 11:48 ב בחשון התשעט

ערבים קראו קריאות ניצחון לעבר אביה של לוחמת מג"ב שנרצחה
אביה של הדס מלכא ז"ל, צילום: ארגון חוננו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (ה') את ערר המדינה וביטל את החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו של האני דארי אשר הורשע שהסיע את המחבל שרצח את לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד, וקבע כי דארי ישאר במאסר.

אזרחים ערבים, יתכן ומשפחתו של הסייען סימנו בסיום הדיון וי ניצחון לעבר אביה של לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד וקראו לעברו קריאות בערבית, הדבר התרחש ביציאה מהדיון בעת שאביה, דוד מסר הצהרה לכלי התקשורת במקום.

בדיון מסרה משפחת מלכא להרכב השופטים מכתב בו דרשה כי שחרורו של המחבל יבוטל, עמדה שכאמור התקבלה על-ידי בית המשפט. בהחלטה ציינו השופטים כי נפל פגם בהחלטת ועדת שחרורים וכי לולי מעשיו של האסיר יתכן כי הפיגוע היה נמנע. עוד ציינו כי כישראלי בעל אוטובוס מוטלת עליו אחריות יתרה בנושאי ביטחון.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע משפטית למשפחתה של מלכא כנפגעי עבירה מסר "שוב הוכח שיש חשיבות עליונה להשמעת קולם של נפגעי העבירה ואזרחי ישראל שסובלים מהטרור. אנו רואים בפסיקה זו אמירה כי הביטחון של אזרחי ישראל וסבלם של קורבנות הטרור קודם לשיקולי טובתם של המחבלים וסייענהם."