עצמה יהודית נגד הודעת הגינוי של איפא"ק: "מבקשים לראות את עליית השמאל הישראלי"

בימין יוצאים נגד הודעת הגינוי של הוועד היהודי אמריקני. ראש הממשלה: "לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול, אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי". בשמאל מברכים על המהלך. גנץ: "נתניהו חצה שוב גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/19 19:35 יח באדר א'

עצמה יהודית נגד הודעת הגינוי של איפא"ק: "מבקשים לראות את עליית השמאל הישראלי"
למרות החיבור, עדיין עם בטן מלאה. מיכאל בן ארי, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

נתניהו יצא נגד הגינוי של הודעת של איפא"ק על החלטתם שלנות את איחוד במפלגות הימין אותו רקם ראש הממשלה, ומכנה אותם צביעות. בעצמה יהודית קראו לחברי הוועד היהודי אמריקני לעלות לארץ לפני שהם מתערבים בבחירות בישראל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ש') לביקורת נגד הדיל בימין וכתב: "איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל". לדבריו, "הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות, בזמן שהשמאל פעל להכניס את האסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם". 

בחשבון הפייסבוק שלו כתב נתניהו כי "לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול, אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד". עוד הוסיף: "בשנת 99 ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומרצ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שחברי הכנסת הערביים לגיטימיים לממשלה".

עוצמה יהודית בתגובה לגינוי של איפא"ק על האיחוד במפלגות הימין: "קוראים לחברי איפא"ק לעשות את המהלך המתבקש ולשוב הביתה לפני שהם מתערבים בבחירות. התנגדותם נובעת מדבר אחד - הם מבקשים לראות את עליית השמאל הישראלי"

בתוך כך, בני גנץ, יו"ר מפלגת כחול לבן הטרייה, גיבה את גינויים של חברי איפא"ק: "התגובה החריגה של של הארגון - שאינו עוסק בשגרה בפוליטיקה הפנים-ישראלית, מוכיחה כי נתניהו חצה שוב גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו תוך כדי פגיעה קשה בצלם הישראלי, במוסר היהודי וביחסינו החשובים עם יהדות ארה"ב". 

אבי גבאי מיהר גם הוא להגן על הדברים של איפא"ק: תודה לכם מנהיגי הארגונים היהודיים, איפא"ק ו- AJC על הגינוי הברור של 'עוצמה יהודית'. העובדה שנתניהו תומך במפלגת כהניסטים קיצונית היא חציית גבול מביכה ומקוממת. אנחנו נעשה הכל כדי שהמפלגה הגזענית הזאת לא תיכנס לממשלה הבאה