עמיעד טאוב דורש שהצדק ייעשה

שש שנים נלחמים עמיעד טאוב, יו"ר פורום ראשי הסניפים בבית היהודי ואישתו עו"ד רות טאוב כדי שהצדק יצא אל האור וכדי שאנשים נוספים לא יפגעו מהרשלנות הרפואית שהכניסה את בנם למצב סיעודי

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/01/17 18:35 יג בטבת התשעז

עמיעד טאוב דורש שהצדק ייעשה
דוברות, צילום: דוברות

עמיעד טאוב, יו"ר פורום ראשי הסניפים של מפלגת הבית היהודי ואישתו עורכת הדין רות טאוב ליוו את בנם אופק לפני שש שנים לניתוח לתיקון מום בלב בבית החולים הדסה עין כרם. אופק היה בן שמונה חודשים בלבד ורשלנות רפואית קשה בזמן הניתוח גרמה לו לנזק מוחי בלתי הפיך.

פרקליטות המדינה פירסמה השבוע את ההחלטה להעמיד לדין את הרופאים שביצעו את הניתוח של אופק ולהגיש נגדם כתב אישום קל בלבד. הזוג טאוב התראיין ל"ידיעות אחרונות" היום (ד') וסיפר על התנהלות מול מערכת אטומה שמוכנה לטייח טעויות חמורות בכל מחיר. עמיעד, אביו של אופק, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "מזה שש שנים אנו מידפקים על דלתות מערכת המשפט ומשרד הבריאות ומבקשים למנוע את האסון הבא וללא הועיל". רות ועמיעד פנו לשרי הבריאות, הרווחה, חברי כנסת ועוד.

עמיעד פירט בעמוד הפייסבוק שלו כי "ביום 20.01.2011 נכנס בננו החייכן אופק לניתוח אלקטיבי ויצא ממנו עם פגיעה מוחית קשה לאחר שחובר שלוש פעמים לברז פחמן דו חמצני במקום לחמצן" עקב דמיון בין הברזים, עליו התריע אחד המרדימים בהדסה מספר חודשים קודם לכן, טעה צוות הניתוח של אופק ונגרם לו נזק בלתי הפיך. בית החולים ניסה מספר פעמים לטייח את טעותו ונמנע מלהודיע למשפחה את אשר אירע במהלך הניתוח.

"לא הסתרנו כלום באף שלב אבל לא עניין אותנו להיחשף לתקשורת. כולם ידעו משלב ראשון, הילדים, חברים, משפחה. אנחנו לא מתעסקים בלהסתיר דברים שאי לנו מה להסתיר אותם". ההחלטה להיחשף לתקשורת, מסביר טאוב ל'כיפה', נבעה ממספר סיבות "הפרקליטות פירסמה ביום שלישי את ההחלטה שלה להעמיד את הרופאים לדין. אנחנו רוצים לוודא שזה לא יקרה שוב לילדים אחרים ושהמערכת לא תטייח את מה שקרה, שמי שצריך להיענש ייענש, גם מבחינת החובה שלנו לאופק וגם מבחינת החובה שלנו לילדים אחרים. היו כמה מקרים של רשלנות רפואית שחלקם פנו אלינו והבנו שצריך לקחת אחריות ולעשות מעשה".

טאוב מוסיף כי "אנחנו בכל שש השנים האלה מנהלים מלחמה נגד המערכות, משטרה, שרים, חברי כנסת, נפגשנו עם כולם. אנחנו מקווים שאולי אור השמש יאיר את כל החטאים של כל מי שמעורב וגם של המערכת שעוסקת בעינוי דין כבר שש שנים. שהרופאים יזהרו יותר".

טאוב סיפר ל'כיפה' כי בנו אופק מוגדר כיום כסיעודי, סובל מ-188 אחוזי נכות והוא מטופל בבית בהשגחה צמודה.

בית החולים לקחת אחריות על המשך הטיפול בו?
"הם הבטיחו שידאגו לצרכיו לכל חייו. היחיד שהיה בקשר איתנו ונתן גם מענה לצרכים שלו הוא ד"ר יורם וייס שהוא היום מנהל בית החולים הדסה עין כרם, הוא אדם מקסים".

הזוג טאוב הקים עמותה לרפואתו של אופק הנקראת "אופק חזרה לחיים". טאוב מספר כי "העמותה עוסקת בליווי משפחות אחרי משבר רפואי וסיוע לילדים עם צרכים מיוחדים והוריהם ומינוי הורים לועדות השמה בחינוך המיוחד. הקמנו את העמותה לפני שלוש שנים, אנחנו ממנים ומנהלים אותה בהתנדבות.

(צילום: עמותת אופק בחזרה לחיים) פעילות של עמותת "אופק- בחזרה לחיים"