עמונה 2: בית המשפט הורה להרוס את המבנים ביישוב

תושבי היישוב החדש, שקנו את הקרקע במיטב כספם, התקשו לפנות את המבנים שעל הקרקע, ולא המדינה תפנה אותם בכוח. ח"כ סמוטריץ': "שר הביטחון החליט לפתוח את קמפיין הבחירות שלו בפינוי אלים נוסף בעמונה"

חדשות כיפה מירב כהן 02/01/19 12:04 כה בטבת התשעט

עמונה 2: בית המשפט הורה להרוס את המבנים ביישוב
בתים ראשונים ביישוב עמיחי, צילום: דוברות מועצת בנימין

לאחר החזרה לעמונה, והנחת אבן הפינה באירוע חגיגי עם אורחת הכבוד שרת התרבות מירי רגב, בית המשפט הודיע לתושבים כי עליהם לפנות את המבנים הארעיים שהונחו במקום. 

תושבי עמיחי, עמונה לשעבר, זועמים על החלטת השופטת ענת ברון, שהורתה לפנות את המבנים שהונחו ביישוב החדש תוך 48 שעות: "ככל שלא תעשה כן, ומשאין צו שיפוטי שאוסר זאת, המשיבים יפעלו לתפיסת המבנים מושא העתירה בהתאם לדין, ואף שומרים לעצמם את הזכות לפעול לגביית כלל ההוצאות הכרוכות בכך".

 קרקע הישוב נקנתה במיליוני שקלים. תושבי המקום רצו לסמוך על תקנות השוק, שעל בסיסן הוכשר ביישוב מצפה כרמים. תקנות השוק מורות כי אם קרקע נקנית בתום לב של שני הצדדים אזי העסקה כשרה.  

התושבים הפצירו בשר הביטחון נתניהו ושרת המשפטים שקד להכשיר את העסקה ולהורות על בניית היישוב מחדש

חבר הכנסת סמוטריץ עקץ את נתניהו:"שר הביטחון החליט לפתוח את קמפיין הבחירות שלו בפינוי אלים נוסף בעמונה. סוף סוף פוליטיקאי שאומר את האמת וחושף את מדיניותו בקמפין הבחירות שלו ולא משקר ומוכר סיפורי כיסוי. הנה סלוגן הבחירות של הליכוד: נתניהו, חלש מול חמאס וחאן אל אחמר, חזק על המתנחלים".