נחשפה עמדת טרור של חיזבאללה

ארגון הטרור חיזבאללה פועל מדרום לליטני ובכך מפר את הפסקת האש לאחר מלחמת לבנון השנייה על בסיס קבוע. צה"ל חשף כי חיזבאללה משתמש באגודת ״ירוק ללא גבולות״ כסיפור כיסוי כדי לאסוף מידע על כוחות צה״ל

חדשות כיפה גלעד כהן 22/10/18 14:59 יג בחשון התשעט

נחשפה עמדת טרור של חיזבאללה
פעילות חזיבאללה מדרום לליטני, צילום: דובר צה"ל


צה"ל חושף היום כי ארגון הטרור חיזבאללה מפר את החלטה 1701, ההחלטה על הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה, על בסיס קבוע. חיזבאללה פועל במרחב שמדרום לליטני תוך שימוש במסווה אזרחי ומחזק יכולות צבאית במרחב הכפרי בכפרים השיעיים בניגוד להחלטת האו״ם. 
 
ארגון הטרור חיזבאללה משתמש באגודת ״ירוק ללא גבולות״ כסיפור כיסוי עבור פעילות הארגון במרחב המגע, ומבסס עמדות תצפית שמטרתן איסוף מידע על כוחות צה״ל. בשנה האחרונה עוקב צה״ל מקרוב אחר עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה הממוקמות לאורך קו המגע, בחסות אגודת ״ירוק ללא גבולות״. 

פעילות חזיבאללה מדרום לליטני

פעילות חזיבאללה מדרום לליטניצילום: דובר צה"ל

 
בשנת 2017 נחשפו חמש עמדות, וכעת נחשפת עמדה נוספת שמטרתה העמקת תמונת המודיעין והידע של ארגון הטרור. מדובר כאמור בהפרה של החלטה 1701 שנקבעה על ידי האו״ם בסוף מלחמת לבנון השנייה. החלטה 1701 קובעת כי חל איסור על נוכחות כל גוף חמוש מלבד צבא לבנון מדרום לנהר הליטני. ארגון הטרור חיזבאללה מפר החלטה זו באופן שוטף, נע על הגדר חמוש, מתצפת על שטח ישראל ומבסס תשתית צבאית בסמוך לגבול- וכל אלו במסווה אזרחי של אגודה פיקטיבית לאיכות הסביבה. בנוסף, מבסס יכולות צבאיות בכפרים השיעיים בדרום לבנון. 

פעילות חזיבאללה מדרום לליטני

פעילות חזיבאללה מדרום לליטניצילום: דובר צה"ל

 
מדובר צה"ל נאמר כי "חיזבאללה פועל כמי שחושב שצה״ל לא מודע לפעילותו, מונע מכוחות האו״ם באזור לבדוק עמדות אלו בטענה שמדובר בשטח פרטי ובכך מונע בדיקה של כל דיווח על הפרת החלטה 1701. צה״ל עוקב באופן שוטף אחר פעילות ארגון חיזבאללה כפי שהוכיח בתקופה האחרונה, מודע לפעילות זו וכן לפעילויות נוספות."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן