עם אחד שתי מדינות? כשליש מהציבור רוצה הפרדה מוחלטת בין חרדים ללא חרדים

על רקע שידור הסדרה אוטונומיות ב-HOT, סקר חדש בחן עד כמה הפרדה מוחלטת בין המגזר החרדי לזה שאינו חרדי, כפי שמתואר בעלילה, מציאותית. התוצאות? לא כל כך מעודדות

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/10/18 16:44 כה בתשרי התשעט

עם אחד שתי מדינות? כשליש מהציבור רוצה הפרדה מוחלטת בין חרדים ללא חרדים
רבים היו מעוניינים שהפרדה כפי שמתואר בסדרה, צילום: מתוך אוטונומיות באדיבות HOT

בימים אלו מככבת על המרקע הסדרה "אוטונומיות", המציגה מציאות בה ישראל מפולגת ומחולקת לשתי אוטונומית, חרדית וחילונית. ברשת HOT, בה משודרת הסדרה, פרסמו היום (ה') תוצאות סקר, שבחן האם הציבור בישראל מעוניין לחיות ברשויות נפרדות זו מזו, כשחומה גבוהה מפרידה בין שתי האוכלוסיות.

בסקר שנערך על ידי מכון דיאלוג נשאלו 2 קבוצות באוכלוסייה, חרדים וקבוצת הכלל (הכוללת חילונים ודתיים שאינם חרדים) שאלות בנושא ההפרדה בין המגזרים.

למצולמים אין קשר לכתבה. הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל. למצולמים אין קשר לכתבה.צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

על השאלה, האם היית רוצה לגור במדינה אוטונומית חרדית/חילונית לגמרי, כלומר אוטונומיה עם מערכת חינוך נפרדת, מערכת משפט נפרדת וחומה או גבול ברור, ענו 33% מהחרדים היו מעוניינים בכך, ואילו בקרב 39% מהאוכלוסייה הלא חרדית היו רוצים הסדר דומה. התוצאות התחדדו עוד יותר בקרב תושבי תל אביב (46% מעוניינים בהפרדה אוטונומית) וירושלים (48%).

הפגנה על השבת. למצולמים אין קשר לכתבה

הפגנה על השבת. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד עלה מהסקר כי 70% מהאוכלוסייה הכללית היו רוצים לגור בשכונה "נקייה" לגמרי מחרדים, בעוד בקרב החרדים היו מעונינים בכך 53%. לצד זה, ענו 71% מכלל הנשאלים כי לא מפריע להם שיגורו לצדם שכנים חילונים או חרדים בבניין.

בנוגע למערכות החינוך, 82% מהחרדים השיבו כי לא היו מוכנים שמורה חילוני ילמד את ילדם, ואילו באוכלוסייה הכללית, 39% הסכימו שמורה חרדי ילמד את ילדם, לעומת 42% שהתנגדו.