עם או בלי גנץ: הליכוד מובילה, הבית היהודי ממשיכה להתרסק

סקר חדש לימד כי עמידתו של הרמטכ"ל לשעבר בראש המחנה הציוני תוביל אותה למקום השני במרחק לא רב מהליכוד שתמשיך להוביל. יאיר לפיד יהיה הנפגע העיקרי ממהלך שכזה ובנט ממשיך לקבל את מספר המנדטים הנמוך מאז שנבחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/18 07:13 כא בתמוז התשעח

עם או בלי גנץ: הליכוד מובילה, הבית היהודי ממשיכה להתרסק
מודאגים מגנץ? בנט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סקר חדש, שאותו ערכה מינה צמח עבור 'ידיעות אחרונות' אשר התפרסם הבוקר (רביעי), מלמד כי כניסה אפשרית של רא"ל במיל' בני גנץ לחיים הפוליטיים עשויה לעורר מחדש את המערכת הפוליטית.

מהסקר עלה הליכוד ונתניהו המשיכו לשמור על ההובלה בפער ניכר עם 33 מנדטים. הרחק מאחור קיבלו יש עתיד ויאיר לפיד 18 מנדטים.

המחנה הציוני, נטולת בני גנץ, קיבלה על פי הסקר 15 מנדטים, הרשימה המשותפת 12, הבית היהודי בסקר נמוך נוסף עם 7, יהדות התורה גם כן עם 7, כולנו, ישראל ביתנו ומרץ עם 6 כל אחת ומפלגתה של אורלי לוי אבקסיס וש"ס קיבלו 6 מנדטים כל אחת.

תקופת הצינון של הרמטכ"ל לשעבר הסתיימה השבוע ובמידה והוא ייבחר לעמוד בראש המחנה הציוני במקומו של אבי גבאי, תמונת צמרת המפלגות תשתנה משמעותית. הליכוד אמנם עדיין ניצבה בראש, גם בתרחיש שמול נתניהו יתמודד גנץ, אך מספר המנדטים שלה ירד ל-30.

המחנה הציוני תעבור בתרחיש של החלפת גבאי בקצין הבכיר לשעבר ותקבל 24 מנדטים. מי שתפגע ממהלך זה היא יש עתיד שתהפוך למפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים בלבד. על הבית היהודי כניסה אפשרית של גנץ לפוליטיקה כלל לא תשפיע והיא נותרה עם 7 מנדטים, הנתון הנמוך ביות מאז שנפתלי בנט כבש את ראשות המפלגה.