על סף רתיחה? צה"ל מזהיר את תושבי רצועת עזה

לקראת ההפגנות השבועיות על גדר רצועת עזה, הזהיר ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה את התושבים שלא ינקטו באלימות, "איך אתם רוצים לראות את יום שישי הקרוב שלכם? גם אנחנו רוצים שישי ללא נפגעים בקרבכם, אבל זה תלוי אך ורק בכם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/12/18 12:28 יט בטבת התשעט

על סף רתיחה? צה"ל מזהיר את תושבי רצועת עזה
תמונת ארכיון. לוחמי צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל דרוכים לקראת הפגנת יום שישי השבועית על גדר המערכת ברצועת עזה, והיום (חמישי) הם שיגרו אזהרה לתושבי הרצועה שלא יפעלו באלימות.

ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה, אל"מ איאד סרחאן, פנה לתושבי רצועת עזה באמצעות עמוד הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים. והתריע בפניהם לא לקחת חלק בפעולות הטרור על גדר הגבול עם ישראל.

"תושבי עזה", אמר, "איך אתם רוצים לראות את יום שישי הקרוב שלכם? אתם מעוניינים לסיים אותו בחיק המשפחה או בתקריות לא נעימות על גדר הביטחון? צה"ל לא יסבול אירועים על גדר הביטחון. גם אנחנו רוצים שישי ללא נפגעים בקרבכם, אבל זה תלוי אך ורק בכם".

https://www.youtube.com/watch?v=CJ-1et132Us

לדבריו, "צה"ל לא יאפשר למפרי הסדר להתקרב לגדר הביטחון או לפגוע בה, וכל ניסיון פגיעה בחיילי צה״ל או הפרת ריבונות ישראלית יענה בתגובה נחרצת של כוחות צה"ל. שימרו על מרחק ממרחב הגדר, וכך תשמרו על שלומכם".

בשבוע שעבר, לראשונה מזה שבועות ארוכים, נהרגו 4 פלסטינים בהפגנות האלימות על גדר המערכת ברצועה, ובמשרד הבריאות בעזה טענו כי המפגינים נהרגו מירי צה"ל. בערוץ הטלגרם של 'אבו עלי אקספר' דווח כי בכירי חמאס טענו כי כל ההרוגים והפצועים נורו כשעמדו במרחק יחסית גדול מהגדר, וכי הם שהו בטווח המרחק שעליו סוכם עם ישראל. בנוסף לכך פרסם החמ"ל המשותף של צעדות השיבה כרוז שבו תקף את ישראל ואיים כי במידה וביום שישי הקרוב תוצאות ההפגנה יהיו דומות, הם יגיבו בהתאם.