על סף מבצע צבאי בעזה? נתניהו מאיים: "קרובים לפעילות מסוג אחר"

ראש הממשלה התייחס לחדירת המחבלים לשטח ישראל ואמר כי ישראל על סף הנחתת "מכות משמעותיות מאוד" על ארגון הטרור בעזה. ליברמן: "הגענו לרגע שחייבים להנחית מכה הכי קשה שאפשר על חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/18 11:50 ה בחשון התשעט

על סף מבצע צבאי בעזה? נתניהו מאיים: "קרובים לפעילות מסוג אחר"
רוה"מ בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

אירועי סוף השבוע ברצועת עזה, בשיאם חדרו מספר מחבלים לשטח ישראל ואחד מהם אף התעמת עם לוחם צה"ל, לא הותירו את ראש הממשלה ושר הביטחון אדישים והיום (ראשון) הם שידרו כאילו ישראל על סף מבצע צבאי נוסף

"חמאס לא הבין את המסר", אמר בנימין נתניהו בישיבת הממשלה והוסיף כי "אם הם לא יפסיקו את ההתקפות הן יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת. כואבת מאוד".

לדבריו, "אנחנו קרובים לפעילות מסוג אחר - מכות משמעותיות מאוד. אם יש לו שכל, חמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעויות האלימות עכשיו".

השר ליברמן

השר ליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אמש חדרו 20 מחבלים לשטח ישראל מרצועת עזה ואחד מהם אף התעמת עם חייל צה"ל בעמדתו, עד שנורה על ידו וחוסל. גורמים שונים טענו כי מדובר היה בניסיון לחטוף חיילים בחסות ההתפרעויות על הגדר.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב לאירועים הסוערים בדרום ובראיון ל ynet והתייחס לאפשרות של מבצע צבאי ברצועה, "לפני שהולכים למלחמה, חייבים למצות את כל האופציות האחרות, כי כשאתה שולח חיילים לקרב אתה מבין שכמה מהם לא חוזרים הביתה. חובה עלינו למצות כל דרך אחרת, כל אפשרות אחרת".

עוד הוא אמר כי "חמאס הפך אלימות על הגדר לנשק אסטרטגי שבאמצעותו הם מקווים לשחוק את יכולת העמידה ואת ההרתעה שלנו. באמצעות אלימות על הגדר הם רוצים להפעיל לחץ גם על הציבור הישראלי וגם על ממשלת ישראל". לדבריו, "הגענו לרגע שחייבים להנחית מכה הכי קשה שאפשר על חמאס, אבל הדבר אני מניח יגיע לקבינט והקבינט יצטרך להחליט".