על חודם של שני קולות: נפלה הצעת החוק לתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת

ברוב זעום הפילה הקואליציה הצעת החוק קובעת כי תתאפשר תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת. חברי הכנסת עזריה יצאה נגד המשמעת הקואליציונית: "רוב אזרחי ישראל בעד תחבורה מצומצמת שתכבד את שומרי השבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/18 16:00 יג בכסלו התשעט

על חודם של שני קולות: נפלה הצעת החוק לתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת
השיבה למתקפת סרבן הגט. עזריה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ניצחון קטן לקואליציה: נפל בקריאה טרומית במליאת הכנסת, על חודם של שני קולות,הצעת החוק לתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת של ח"כ יעל גרמן ו'יש עתיד'

החוק שנפל ברוב של 59 מתנגדים הצע כי התחבורה הציבורית תפעל בצורה חלקית במהלך השבת. הצעת החוק קובעת כי תדירות התחבורה הציבורית בשבתות תהיה במתכונת מצומצמת - כלומר, לא כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו אלא רק קו אחד או שניים שיעברו במרכזי העיר, יימנעו מלהיכנס לשכונות דתיות ולא יעברו ליד בתי הכנסת

ח"כ יעל גרמן, יוזמת החוק, לא מתייאשת: "אנחנו לא מוותרים נמשיך להילחם על החוק הצודק הזה,  ויום יבוא ,והוא לא רחוק , נעביר את החוק וכל מי שאין לו רכב יוכל להגיע למקומות הבילוי והטבע בשבת".  

חברת הכנסת, רחל עזריה מכולנו יצאה נגד המשמעת הקואליציונית והצביעה בעד החוק: "הצבעתי על פי תפיסת עולמי, בעד תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת. 67% מאזרחי ישראל בעד תחבורה מצומצמת שתכבד את שומרי השבת. זה גם יקל על חילונים חסרי רכבים, וגם יצמצם את היקף הרכבים הפרטיים. יש פתרונות שכולם יכולים לחיות איתם והגיע הזמן לפעול למען הסכמות רחבות אלו, ברוח אמנת גביזון מדן"

בשבוע האחרון מתקשה הקואליציה לייצר ניצחונות משמעותיים בעקבות פרישת ישראל ביתנו מהממשלה. חברי הכנסת נדרשים לא להיעדר מההצבעות ואף לבטל טיסות כדי להגיע למליאה. חברת הכנסת שרן השכל הגיעה להצבעה הישר מאשפוז בבית החולים ונגד המלצת רופאיה כיוון שהאופוזיציה נמנעת מקיזוזים.