עליזה לביא: "ללפיד הספיק מועמד אחד עם 'הטיקט' של הדתי"

המועמדת הדתייה ברשימת יש עתיד, שנחשבה לפרלמנטרית מצטיינת, מספרת בכאב מדוע היא נדחקה לסוף הרשימה המואחדת עם גנץ, ולמה בכל זאת הגיעה לאירוע ההשקה של המפלגה "לעזוב בכעס וללכלך היה הכי קל, אני לא אשנה את הדנ"א שלי בגלל רגע משפיל אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/19 21:59 יח באדר א'

עליזה לביא: "ללפיד הספיק מועמד אחד עם 'הטיקט' של הדתי"
עליזה לביא, צילום: יחצ

עליזה לביא, המעומדת הדתייה ברשימת יש עתיד, נדחקה לעשירייה הרביעית ברשימה המאוחדת בין גנץ ללפיד, ככל הנראה לא תיכנס לכנסת ה-21. מספרת בראיון לעיתון 'דה מארקר' על התחושות שליווי אותה ברגעים לאחר הודעת יושב הראש לפיד: 

"התחושה הראשונה היתה סטירת לחי, הכל כאב. הייתי צריכה לאסוף את עצמי רק כדי לקום מהמעלית", אמרה לביא והוסיפה, "הבעיה לא בעצם המעשה אלא בפומביות ובהשפלה. האירוע הקשה הזה נכנס לקורות החיים של: אני פרלמנטרית מצטיינת נדחקת לסוף הרשימה. לא פחות גרוע,זה נעשה לא הסבר". 

לביא נחשבת לפרלמנטרית מצטיינת, הובאה למפלגה בתור דתייה-לאומית, אך למעשה לא הצליחה להביא בוחרים רבים מהציונות הדתית: "ככל הנראה,ללפיד הספיק מועמד אחד עם 'הטיקט' של הדתי" והוסיפה עקיצה לאלעזר שטרן, הדתי שמוקם במקום ריאלי ברשימה: "הוא גם אלוף במיל'". 

גורל המועמדים ביש עתיד נקבע רק על ידי יושב ראש המפלגה, ולא על ידי פריימריז כמפלגות אחרות. לביא נשאלה למה היא חושבת שנדחקה לסוף הרשימה, והשיבה: "כמו בשוק העבודה החדש-רגע אתה מתאים, ורגע אחר כבר לא", והוסיפה,"זו לא מפלגה שמתלבטת ביחד". 

במסגרת הראיון נשאלה לביא על הגעתה להצגת הרשימה בגני התערוכה: "לעזוב בכעס וללכלך היה הכי קל, אני לא אשנה את הדנ"א שלי בגלל רגע משפיל אחד". חברת הכנסת הבהירה כי היו לה שיחות עם לפיד בהם הובטח לה תפקיד בכיר. 

 

 

"