עיתון ערבי: ראש המודיעין המצרי ביקר בישראל לקראת ההסדרה בעזה

ב"אל-חייאת" דווח כי עבאס כמאל דן עם הצד הישראלי בפרטי ההסכם המתגבש בין ישראל לארגון הטרור חמאס, לרבות הפסקת האש, השיקום ההומניטרי ברצועה והשבת הישראלים החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 08:15 ה באלול התשעח

עיתון ערבי: ראש המודיעין המצרי ביקר בישראל לקראת ההסדרה בעזה
תמונת ארכיון. נשיא מצרים ונתניהו, צילום: לע"מ. אבי אוחיון

ראש המודיעין הכללי של מצרים ביקר בישראל כדי לקדם את החתימה על הסדרת רצועת עזה בין ישראל לחמאס, כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הערבי "אל-חייאת".

לפי הדיווח של העיתון, היוצא לאור בלונדון, עבאס כמאל הגיע אתמול לישראל כדי לדון עם הצד הישראלי בפרטי ההסכם שאמורים לכלול לצד הפסקת אש ארוכת טווח, גם את שיקום הרצועה מבחינה הומניטרית ואת השבת החיילים והאזרחים הישראלים החטופים במסגרת עסקת חילופי אסירים.

לצד ההתקדמות במגעים על ההסדרה, יגיע היום כמאל לרמאללה במטרה לקדם את הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, שנמצא במבוי סתום.

גורם מדיני הבהיר אתמול בתדרוך לעיתונאים כי לא תהיה כל הסדרה ללא השבתם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד וכן של שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד, "לא תהיה הסדרה אמיתית עם חמאס בלי השבת בנינו ואזרחינו הביתה והבטחת השקט לאורך זמן. השקט הנוכחי הוא תוצאה של פעילות תקיפה של צה"ל שתימשך בהתאם לצורך".

אתמול נפתח מעבר כרם שלם באופן מלא להעברת סחורות, ומרשות המעברים במשרד הביטחון נמסר כי סה"כ עברו דרך המעבר 700 משאיות שנשאו חומרי בנייה, מזון, טקסטיל, חיטה ועוד. כמו כן הורחב מרחב הדיג לתשעה מיילים ימיים.