עיתון 'הארץ' תוקף קצין צה"ל בגלל "הדתה"

אל"מ אבינועם אמונה ביקש לעבוד עם דובר ולא עם דוברת, צה"ל נעתר לבקשה, עיתון 'הארץ' יצא במתקפה ותיאר את המקרה כ"הדתה שקטה ואפורה"

חדשות כיפה גלעד כהן 04/09/18 17:33 כד באלול התשעח

עיתון 'הארץ' תוקף קצין צה"ל בגלל "הדתה"
חיילים, צילום: Ishtayeh/Flash90

ביולי האחרון נכנס אל"מ אבינועם אמונה לתפקידו החדש כמפקד עוצבת הגולן. אמונה בן ה-38, חובש כיפה, נשוי ואב לחמישה, נחשב לקצין מבטיח ומוערך. על תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן" זכה לצל"ש אלוף הפיקוד. 

כפי שמתפרסם היום (ג') על-ידי אורי משגב בעיתון 'הארץ', לעוצבת הגולן היה אמור להתמנות נציג חדש של דובר צה"ל לפי התקן הצה"לי. בין המועמדות המתאימות לשיבוץ באותה עת היו חיילות. אבל אל"מ אמונה ביקש שישבצו לצדו חייל. הוא הסביר שיותר נוח לו עם גבר לצדו. משגב אומר במאמר ב'הארץ' כי "על פי המידע שבידי, הוא נימק את בקשתו במשפט - לא נעים לנסוע עם אשה בפאג'רו". בעקבות בקשתו, אכן מונה דובר לחטיבה ולא דוברת.

ממידע שהגיע ל'כיפה', אל"מ אמונה, מפקד עוצבת הגולן אכן ביקש כי נציג דובר צה״ל החטיבתי יהיה מש״ק דוברות, אך בשום שלב לא הוטל וטו על בחירת דוברת לחטיבה. שיבוץ דובר לחטיבה נעשתה מטעמים ענייניים.

משגב כותב כי "לכאורה, לא אסון. אמונה לא דרש ולא הציב אולטימטום, רק ביקש יפה, והמערכת התחשבה בצרכיו המיוחדים. אלא שבפועל מדובר בהדתה לכל דבר - שקטה, אפורה, זוחלת. פעמים רבות, כך בדיוק זה עובד."

ח"כ אחמד טיבי מניף את עיתון הארץ

ח"כ אחמד טיבי מניף את עיתון הארץצילום: פלאש 90

משגב ממשיך במאמרו לתת עצות לצה"ל ואומר "צה"ל צריך להחליט: אם הוא נחוש להישאר צבא העם, שבו מונהג שירות משותף ושוויון הדמנויות מגדרי - יש להקפיד על קלה כחמורה. גם אם הדבר כרוך בהעמדת מפקדים דתיים על מקומם, גיבורים ככל שיהיו."

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במערך דובר צה״ל משרתים גברים ונשים כאחד בתפקידי דוברי חטיבות. שיבוצם נקבע על פי שיקולים עניינים ומקצועיים בלבד. בסבב השיבוצים האחרון שובצו גברים ונשים כאחד בתפקיד על פי מידת התאמתם המקצועית לתפקיד."

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן