עיתון בריטי חושף גילויים חדשים על הפעולה בה נהרג סא"ל מ'

גילויים חדשים על הפעולה הסודית של צה"ל ברצועת עזה לפני כחודש נחשפו בעיתון הבריטי ''אינדיפנדנט''. "הלוחמים נחשפו בתשאול במחסום בשל מבטאם", נכתב. על פי העדויות, הם טענו כי הגיעו לסייע לחולה - אך התברר כי מדובר באישה שכבר מתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/18 08:27 כה בכסלו התשעט

עיתון בריטי חושף גילויים חדשים על הפעולה בה נהרג סא"ל מ'
חיילי צה"ל, צילום: ארי פולד

העיתון הבריטי ''אינדיפנדנט'' פרסם אתמול (א') פרטים חדשים על המבצע הצבאי של ישראל שנחשף ברצועת עזה בחודש שעבר, אותה פעולה בה נהרג סא"ל מ'. כתב העיתון הבריטי שנכנס לרצועה השיג את המידע החדש מראיונות עם אנשי חמאס וכן מתשאול של תושבים המתגוררים באזור התקרית.

לפי הדיווח, הכוח הישראלי נכנס לעזה תחת כיסוי של אנשי רפואה באחד מארגוני הסיוע. הם השתמשו בזהויות אמתיות של תושבי רצועת עזה שלא התגוררו באזור המבצע מחשש שהזהות המזויפת תיחשף. התושבים שלוחמי צה"ל הזדהו בשמם נחקרו בידי כוחות הביטחון של חמאס. 

עוד נכתב כי ברכב שבו נסע הכוח הישראלי, מסוג פולקסווגן, היו נשים, ואנשי הכוח ניצלו זאת כדי להצדיק את הימצאותם בתוך שטח הרצועה. לפי אחד המקורות בחמאס, הם אמרו לאנשי המחסום שעצרו אותם שתפקידם הוא להעביר חולים בחזרה לבתיהם.

המאבטחים של המחסום חשדו בהם בשל מבטאם והם עוכבו במחסום עד שמפקד בזרוע הצבאית של חמאס, נור ברכה, נקרא למקום והחליט לקחת אותם לתשאול מקיף יותר באחד ממתקני חמאס – אז פתחו אנשי הכוח המיוחד באש.

על פי עדויות של מקומיים, נור ברכה חשד בכוח משום שהכיר את משפחתה של האישה שהם טענו כי הגיעו לסייע לה. הוא התקשר למשפחה והם אמרו לו כי היא כבר אינה בין החיים. לפי גורם בחמאס, משימת הכוח הייתה להחליף ציוד מעקב והאזנה שכבר הונח בעבר בתוך רצועת עזה. מאז התקרית הגביר חמאס את אמצעי הביטחון שלו בתוך הרצועה, ומתשאל את הנכנסים והיוצאים באופן הדוק יותר, כולל את אנשי ארגוני הסיוע. התושבים שאנשי הכוח הצה"לי הזדהו בשמם נחקרו בידי כוחות הביטחון של חמאס. לפי אחד מדוברי חמאס, מדובר בזיוף ברמה גבוהה ומדויקת.

מאז התקרית הגביר חמאס את אמצעי הביטחון שלו בתוך הרצועה, ומתשאל את הנכנסים והיוצאים באופן הדוק יותר, כולל את אנשי ארגוני הסיוע.