עימות בין ארבעת המועמדים הירושלמים

עימות חריף בין ארבעת המועמדים הטוענים לכתר הירושלמי התקיים בתכנית פגוש את העיתונות. המועמדים תקפו את אלקין "תמכת בהקפאת הבנייה בירושלים"

חדשות כיפה מירב כהן 06/10/18 22:06 כז בתשרי התשעט

עימות בין ארבעת המועמדים הירושלמים
משה ליאון זאב אלקין עופר ברקוביץ' יוסי דייטש, צילום: פלאש 90

פחות מחודש לבחירות המקומיות: עימות בין ארבעת המועמדים לראשות עיריית ירושלים התקיים בתכנית 'פגוש את העיתונות'. ארבעת המועמדים הציגו את עצם ואת המצע שלהם לקראת חמשת השנים בהם הם רוצים לשבת על כס ראש העיר הירושלמי. 

יוסי דייטש ומשה ליאון נאבקים על הקול החרדי, כאשר ברקע הדברים ליאון קיבל את תמיכתם של ראשי החרדים ואילו המועמד החרדי דייטש נשאר בגפו. דייטש טען כי למרות שהוא המועמד בעל הסיכויים בנמוכים ביותר, על פי הסקרים, לעלות לסיבוב השני הוא יתמודד עד הסוף ולא יפרוש במהלך המירוץ "שום דבר לא סגור עד שהוא לא סגור עד הסוף". ותקף את ליאון:"ליאון לוקח לי את הקולות, ועובד רק על הקולות החרדים." דייטש טען כי למרות התמיכה של מנהיגות החרדים בליאון ביום הבחירות החרדים יצביעו לו. ליאון לא נשאר חייב וטען "אומנם קיבלתי את ההסכמה של החרדים אבל חוץ מהחרדים יש לי תמיכה רחבה בשכונות". אך לא ידע לציין שמות "פשוט אני עכשיו שוכח"  

עימות קשה נוסף היה בין זאב אלקין לעופר ברקוביץ בצל ההכפשות ההדדיות של המעמדים האחד בשני. "אלקין עסוק בקמפיין הכפשות. תושבי ירושלים לא יודעים להצביע על משהו אחד שעשה לטובתם השר לענייני ירושלים-אלקין" טען ברקוביץ. היריבות בין השניים הגיעה עד לבית המשפט כאשר ברקוביץ שלח מכתב לפני תביעה לערוץ 20 בגין לשון הרע. לטענת ברקוביץ ערוץ 20 מממון על ידי חבר של אלקין ולכן הכין כתבה שמשמציה אותו ומייחסת לו קשרים עם הקרן לישראל החדשה. ברקוביץ טען שלאלקין יש "קומבינה פוליטית עם ברקת". אלקין השיב מלחמה "היית סגן של ברקת והוא אומר עליך דברים קשים". בתגובה לדברים אמר ברקוביץ "שיקול הדעת של ברקת אבד". 

עימות נוסף נוצר בין שני הסגנים המכהנים של ראש העיר הנוכחי משה ליאון וברקוביץ. ברקוביץ אמר לליאון "בלי התמיכה של השרים דרעי וליברמן לא היית כאן". ליאון טען במבוכה" להגיד שאני פיון של ליברמן ודרעי זו קנאה וצרות עין". 

כשנאלצו להגיד 'מילה טובה' על אחד מהמועמדים בחר אלקין להגיד "שלושת המועמדים שמולי הולכים להיות סגנים טובים שלי". שלושת המועמדים תקפו בחריפות את השר לענייני ירושלים וטענו "אתה תמכת בהקפאה הבנייה בירושלים". והתייחסו להקפאת הבנייה בירושלים שכפה ממשל אובמה על הממשלה הקודמת של נתניהו וחברי הממשלה הסכימו לקבלה והצביעו לאישורה. משה ליאון הוסיף ואמר לאלקין: "אתה תחלק את ירושלים".