עזה בנקודת רתיחה: רגיעה ארוכת טווח או הסלמה חריפה?

על רקע הניסיונות להסדרה מדינית בין ישראל לחמאס ולפיוס בין ארגון הטרור העזתי לפתח, יתכנס הקבינט בתחילת השבוע הבא לדיון מיוחד. נתניהו ביטל נסיעה לקולומביה "עקב המצב בדרום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/08/18 16:12 כא באב התשעח

עזה בנקודת רתיחה: רגיעה ארוכת טווח או הסלמה חריפה?
רגיעה או הסלמה? תמונת ארכיון מישיבת הקבינט, צילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

בתחילת השבוע הבא יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת לדון בפרטי ההסדרה המדינית שמנסים לרקום באו"ם ובמצרים בין ישראל לחמאס.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, וגורמים בכירים בצבא מצרים מנהלים בימים האחרונים סבב שיחות באזור במטרה להביא להסדר שיבטיח שקט ברצועת עזה לטווח ארוך.

יש לציין כי מלבד נושא הרגיעה בין ישראל לארגון הטרור העזתי, נעשים ניסיונות לקדם את הסכם הפיוס בין חמאס לפתח. הצלחה בשני מוקדים אלה עשויה להוביל להפסקת הטרור מעזה, אך מצד שני כישלון עלול לגרור הסלמה וסבב לחימה נוסף.

מחנה של חמאס

מחנה של חמאס צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

מוקדם יותר נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא ביטל נסיעה מדינית מתוכננת לחו"ל, "עקב המצב בדרום החליט ראש הממשלה נתניהו להישאר בארץ בשבוע הבא ועל כן ביטל את נסיעתו לקולומביה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהורה על סגירת מעבר כרם שלום עד שייפסק טרור ההצתות מרצועת עזה, האשים את חמאס בשימוש בילדים למטרות טרור, "הנחו לשגר בלונים מתוך בתים מאוכלסים ועל ידי ילדים".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לא אהב את הדברים ואמר כי ״"הסיפורים כאילו מדובר רק בילדים שמשגרים עפיפונים - תירוצים. יש לחסל כל מחבל שמנסה לרצוח אותנו. הסיפורים כאילו מדובר רק בילדים. זה לא נכון. מרבית משגרי העפיפונים ובלוני האש הם מחבלים מבוגרים. לו חיסלנו את אותם המחבלים כבר בשיגור בלוני האש הראשונים, טרור האש היה נגמר מיד, כמו בטרור הגדר. אסור לחכות לאסון. יש לחסל כל מחבל שמנסה לרצוח אותנו".