עושים צחוק: הקואליציה החרימה, ויוזמות הפלת הממשלה נפלו

חברי הקואליציה החרימו בפעם השלישית את ההצבעות על הצעות אי האמון של האופוזיציה, שנפלו זו אחר זו, ח"כ לביא: ""בורחים מאחריות". השר כץ ירד מהדוכן לאחר שחברות כנסת התעלמו מתשובת הממשלה שהקריא

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/18 15:31 כה בכסלו התשעט

עושים צחוק: הקואליציה החרימה, ויוזמות הפלת הממשלה נפלו
רגב בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המאבקים והתרגילים נמשכים: הקואליציה החרימה היום (שני) את הצבעת אי האמון של האופוזיציה, בנושא "כישלונה של הממשלה בטיפול ברצח נשים", ובכך הפילה את ההצעה שלא זכתה לרוב.

סיעות יש עתיד, המחנה הציוני, מרצ והרשימה המשותפת, ביקשו להפיל את הממשלה, אך חברי הקואליציה החרימו בפעם השלישית ברציפות את היוזמה שנפלה מאחר ובעדה הצביעו 50 חברי כנסת בלבד.

"הממשלה בורחת מאחריות, וגם את רצח הנשים גררה למחנאות פוליטית", אמרה ח"כ עליזה לביא מיש עתיד שטענה כי "דמן של 24 הנשים שנרצחו זועק מאזלת היד של הממשלה. הרצח הבא ירשם על כל חברי הקואליציה שנעדרו מהמליאה היום. הממשלה בוחרת לעצום עיניים ובזה לכל ניסיון למנוע את רצח האישה הבאה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפידצילום: פלאש 90. הדס פרוש

חברת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, הוסיפה כי "זה לא מאבק של נשים בלבד ולא צריך להיות מאבק של קואליציה באופוזיציה, אבל באופן אבסורדי הכיסאות של חברי הקואליציה, אלו שהם מוכנים להקריב את כל אוכלוסיית הנשים בישראל רק כדי לשמור עליהם, נותרו כעת ריקים".

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, החל להשיב בשם הממשלה להצעת אי האמון, אך שם לב שחברות כנסת מתכנסות לצילום סלפי כשעל ידיהן כתוב "מצב חירום", ואמר "חלק מאלה שדיברו כאן לא האמינו למה שהן אומרות, אך מאחר ולא מעניינת אותן תשובת הממשלה והן באו רק למחות ולא להקשיב אז תודה רבה." וירד מן הדוכן. במהלך הדיון הוצאו מיציע הציבור פעילות בארגוני נשים שתכננו להביע מחאה בצורה המנוגדת לכללים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה בנימי נתניהו מעל בימת הכנסת ואמר כי "במקום לנאום, הייתי צריך להקרין מפה את הנאום של נתניהו מאתמול בענק. כדי שכל הכנסת תראה את הפחד. את אובדן שיקול הדעת. את הרגע שראש הממשלה מתפרק לנגד עינינו. ראש ממשלה לא יכול דבר כך". 

ניסו ולא הצליחו להפיל את הממשלה. זנדברג ועודה

ניסו ולא הצליחו להפיל את הממשלה. זנדברג ועודהצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לדבריו, "יש בכל זאת כללי משחק יש אחריות לאומית יש צורך להגן על המדינה  על מוסדות הדמוקרטיה במקום לתקוף אותה. במקום ראש ממשלה יש לנו היום מכונה של הכפשות ; אל תאמינו לתקשורת, אל תאמינו לאופוזיציה ,אל תאמינו למפקדי צה"ל. 

"מנסים להפיל ממשלת ימין? מי? רוני אלשיך מקרית ארבע? מנדבליט שאבא שלו היה פעיל בליכוד? מרים נאור שבגין והרב קוק היו שני הסנדקים של הילדים שלה? וליברמן ובנט שהפכו להיות השמאלנים החדשים זה מי שמנסים להפיל ממשלת ימין?"

ההצעות שנפלו היו "כישלונה של הממשלה בטיפול ברצח נשים", של יש עתיד, שזכתה לרוב של 51 תומכים ללא מתנגדים. "ראש הממשלה שעבורו רצח נשים זה עניין לאופוזיציה צריך ללכת לאופוזיציה", של המחנה הציוני, שזכתה לרוב של 50 תומכים ללא מתנגדים. "אוזלת ידה של הממשלה בטיפול ברצח נשים", של מרצ, שזכתה לרוב של 47 תומכים ללא מתנגדים. ו-"כישלונה של הממשלה בטיפול ברצח נשים", של הרשימה המשותפת, שזכתה לרוב של 47 תומכים ללא מתנגדים.

בנוסף הצביעה המליאה על הצעת אי האמון של ישראל ביתנו בנושא "פגיעה קשה בביטחונם של אזרחי ישראל בשל מדיניות כושלת של הממשלה והעברה צפויה של "דמי חנוכה" לחמאס בסך של 15 מיליון דולר בתחילת חודש דצמבר", שזכתה לרוב של 36 ללא מתנגדים.