עוצמה יהודית לבית היהודי: "אם בן ארי יפסל נדרוש תפקיד שר למרזל"

בפגישה לילית דרשו אנשי עוצמה יהודית מראשי הבית היהודי כי במידה ובן ארי יפסל בבג"ץ, ברוך מרזל ימונה לשר כפיצוי ובן גביר ליו"ר ועדת חוקה ומשפט. אנשי הבית היהודי: "הדרישות לא הגיוניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/19 08:31 י באדר ב'

עוצמה יהודית לבית היהודי: "אם בן ארי יפסל נדרוש תפקיד שר למרזל"
ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, צילום: Hadas Parush/Flash90

היום צפויה להתקבל החלטת בג"ץ באשר לכלל העתירות שהוגשו נגד החלטות ועדת הבחירות המרכזית, ובהן פסילת מועמדות בן ארי. אם אכן תיפסל מועמדותו - ברשימת עוצמה יהודית ידרשו פיצוי: ברוך מרזל ימונה כשר, אם הרשימה תעבור את אחוז החסימה ותצטרף לקואליציה. פיצוי נוסף הוא שמקום שמיני ברשימה, עו"ד בן גביר, ימונה ליו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת הבאה . 

אחרי הדיון ביום חמישי בבית המשפט העליון בפסילת מועמד עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, נערכה פגישה לילית בהשתתפות יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ועו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ומועמד מטעמה. 

 הפגישה עסקה בחבילת הפיצוי שעוצמה יהודית דורשת, אם וכאשר בן ארי ייפסל מלרוץ לכנסת בהחלטת  בג"ץ. חלק מאנשי עוצמה יהודית אופטימים וסבורים שבג"ץ לא יתערב ויימנע מפסילה של בן ארי. אך חלק אחר סבור שלאור השאלות של שופטי ההרכב בדיון והיחס כלפי עורך הדין יצחק בם, שייצג את בן ארי, ישנה אפשרות סבירה שבן ארי ייפסל. במקרה כזה, סוכם, יש לתת חבילת פיצוי שתניע את מצביעי עוצמה יהודית להגיע בהמוניהם לקלפיות.

בעוצמה יהודית נשארים אופטימיים: "אנו מאמינים ומקווים שבית המשפט העליון לא יפסוק פסיקה שתיזכר לדיראון עולם. זה יהיה יום שחור לדמוקרטיה הישראלית ולשלטון החוק. אנו לא נתייחס לחבילת הפיצוי שביקשנו, אבל ברור היה לכולם בחדר כי במקרה שבן ארי נפסל, יש חובה לגרום למצביעי עוצמה לנהור לקלפיות"

בסביבת הבית היהודי-איחוד לאומי מאשרים את קיום הפגישה ולא הכחישו את מה שעלה בה, אך לא מוכנים להתייחס מעבר לכך. גורם בכיר בבית היהודי טען שהדרישות לא הגיוניות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן