עונש מוות למחבלים: "עצוב לראות חברי קבינט מפחדים"

משפחות שכולות תקפו את אי קבלת ההחלטה של הקבינט מדיני ביטחוני בנושא חוק עונש מוות למחבלים. יו"ר סיעת ישראל ביתנו: "מאוכזבים. מצפים שיתקיים דיון נוסף בהקדם האפשרי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/18 17:19 יג באב התשעח

עונש מוות למחבלים: "עצוב לראות חברי קבינט מפחדים"
תמונת ארכיון ישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

ראש הממשלה ושרי הקבינט מדיני ביטחוני סיימו את ישיבתם היום (רביעי) בנושא הצעת התיקון לחוק עונש מוות למחבלים ללא כל החלטה, מה שעור את חמתם של יוזמיה וחלק מהמשפחות השכולות.

"אנו מאוכזבים שטרם התקבלה החלטה בקבינט בנושא קידום חוק עונש מוות למחבלים", אמר יו"ר סיעת ישראל ביתנו שיזמה את ההצעה ח"כ רוברט אילטוב.

לדבריו, "אנו מצפים שיתקיים דיון נוסף בהקדם האפשרי על מנת למצות את התהליך עד תום ולהשלים את החקיקה במהירות".

פורום "בוחרים בחיים", המשותף למשפחות שכולות ולתנועת "אם תרצו", תקפו את אי ההחלטה בנושא והאשימו את חברי הקבינט בפחדנות, "עצוב לראות איך חברי הקבינט המדיני ביטחוני מפחדים להחליט להציל את חייהם של הנרצחים הבאים חלילה. כידוע אין מדובר בחוק חדש אלא בשינוי מינורי שירתיע את המחבלים הבאים מלבצע פיגוע. אנחנו מצפים ששרי הקבינט יקשיבו לרחשי הציבור וישימו סוף למציאות בה משתלם יותר לרצוח יהודי מאשר לגנוב לו את הרכב".

מוקדם יותר, עוד בטרם שהקבינט התכנס, התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לדיון ואמר: "סוף סוף חוק עונש מוות למחבלים עולה להכרעה. אני בטוח שעמיתי השרים מבינים שאנו זקוקים לכל האמצעים במלחמה בטרור. מחבל ששוחט משפחה לא צריך לחזור הביתה. אין סיבה שנהיה נאורים יותר מארצות הברית ויפן במלחמה בטרור".