זה שעולה וזה שיורד: גליק וקלנר עלו להר הבית

לאחר שלוש שנים בהם היה מנוע מלעלות למקום הקדוש, חבר הכנסת היוצא פגש בכניסה למקום חבר כנסת נכנס, מהליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/19 11:50 כה בניסן התשעט

זה שעולה וזה שיורד: גליק וקלנר עלו להר הבית
יהודה גליק ואריאל קלנר בהר הבית, צילום: הותר לשימוש

ח"כ יהודה גליק, שלא הצליח להתברג במקום ראלי ברשימת הליכוד לכנסת ה-21, עלה הבוקר להר הבית. זאת לאחר שבתקופת כהונתו כחבר כנסת אסור עליו ראש הממשלה לעשות כן. בכניסה להר הבית פגש גליק את חבר מפלגתו, חבר הכנסת הנכנס, אריאל קלנר שהחליט גם כן לעלות להר הבית ביום ההשבעה לכנסת.

גליק הסביר כי זו היא סגירת מעגל עבורו: "לפני שלוש באתי מהמקום הזה לשאוף כוח לשליחות, ביקשתי מריבונו של עולם שילווה אותי לאורך כל הדרך, שאני אזכה להוסיף טוב, להרבות שלום ושאני אזכה לקדש את שמו בעולם".

"היום באתי לפה", אמר גליק "להודות לו על הליווי הצמוד, כדי להתנצל על שגיאות אם עשיתי לאורך הדרך וכדי לבקש ממנו שאני אמשיך גם לא בכנסת להרבות אור בעולם".

גליק נשא תפילה "שנזכה להגיע למצב שמלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים', שנהרו כל עמי הארץ אל הר בית ה', כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים והיה ה' למלך על כל הארץ. ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד, וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו ויאמר כל אשר נשמה באפו ה' א-להי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה".

"שבעזרת ה' נזכה לגאולה השלימה שתהליך השלמתה התחיל בשיבה אל הארץ והקמת מדינת ישראל ושכל העולם כולו יכיר במלכותו יתברך", כך גליק.

https://youtu.be/mPKeUwDAbPA

כאמור, חבר הכנסת הנבחר אריאל קלנר הגיע גם כן לביקור בהר הבית, שעות אחדות לפני השבעתו לכנסת. עם כניסתו להר פגש קלנר את חבר הכנסת היוצא יהודה גליק שמסיים היום את כהונתו. הח״כ היוצא בירך את עמיתו הנכנס בברכת הצלחה ואמר: ״שתזכה לעשות טוב בעולם״.

אריאל קלנר בהר הבית

אריאל קלנר בהר הביתצילום: הותר לשימוש

קלנר הדגיש שמדובר בביקור אישי: "עליתי למקום הקדוש ביותר לעם היהודי מאז ומעולם, כדי לשאוב כוחות לפעילות הציבורית שלי וכדי להביע את הזיקה העמוקה למקום הקדוש. ערב יום העצמאות חשוב לזכור שאנחנו חוגגים בזכות 2000 שנות כיסופים למקום הזה. אחד האתגרים המונחים לפתחנו הוא ביטול המגבלות שמוטלות על יהודים בלבד בהר הבית והחזרת הריבונות הישראלית המלאה להר".
קלנר (39) נבחר במקום ה-34 ברשימת הליכוד והוא נציג מחוז חיפה. הוא נשוי ואב לארבעה, מהנדס תעשייה וניהול שעבד בסקטור הפרטי עד בחירתו לכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן