עוד עימות חריף בין ליברמן לבנט

עימות חריף נוסף בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין שר החינוך נפתלי בנט. הנושא הפעם: המאחז הלא חוקי חאן אל אחמר

חדשות כיפה גלעד כהן 22/10/18 16:19 יג בחשון התשעט

עוד עימות חריף בין ליברמן לבנט
על מה יהיה העימות הבא?, צילום: פלאש 90

אחרי העימות על התנהלות הביטחונית של המדינה לגבי המצב בעוטף עזה, עכשיו זהו המאחז הלא חוקי חאן אל אחמר שנמצא במרכז העימות בין שר החינוך נפתלי בנט לבין שר הביטחון אביגדור ליברמן.

על רקע פינוי הכפר הבדואי חאן אל אחמר אמר שר הביטחון ליברמן כי "לבנט אין מושג איפה נמצא בכלל חאן אל אחמר". יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט לא נשאר חייב וענה בתגובה כי הוא מכיר היטב את המקום. "מכיר את חאן אל אחמר מניווטי הלילה בסיירת בתקופה כשלשר הביטחון הייתה מילה."

כזכור, קרבות הבוץ בקבינט לא התחילו היום. לאחר ששר הביטחון אמר בראיון כי "בנט מייצג ימין משיחי וסהרורי", וכי "מדינת ישראל נמצאת תחת נפתלי בנט בתחתית הסולם בתחום החינוך", יו"ר הבית היהודי השיב ואמר: "המדיניות של שר הביטחון ליברמן היא מדיניות מאוד חלשה. הפוכה ממה שמצפים ממשלת ימין ושולחת מסר לחמאס להגביר את התעוזה. מתחילת הדרך הצגתי מדיניות הפוכה. יש לירות על כל משגר בלון תבערה".

הכפר חאן אל אחמר

הכפר חאן אל אחמרצילום: פורום עוטף ירושלים

בנט הוסיף ואמר גם כי מי שאחראי על הביטחון הוא שר הביטחון ליברמן. "מזה כחצי שנה אני אמרתי בצורה ברורה שהמדיניות שמוביל ליברמן היא מדיניות חלשה. ראש הממשלה הוא נתניהו והוא יהיה גם ראש הממשלה הבא. השאלה למי תהיה עוצמה פוליטית למשוך את ראש הממשלה. המדיניות מול עזה היא מדיניות שמאלנית. בסוף זה יוביל להתלקחות כוללת, המצב נהיה בלתי נסבל".