עוד מפלגה חדשה: הפעם של גל הירש

מי שהיה המועמד למפכ"ל תא"ל במיל' גל הירש ירשום מפלגה חדשה בשם "מגן ישראל" שתתמודד בבחירות הקרובות. לפני שבועיים כתב הירש: "ההתיישבות תמיד הייתה חומת מגן ויש לה תפקיד ביטחוני מרכזי. אני מקווה שמחיר הנסיגות כבר הובן".

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/19 14:24 ב בשבט התשעט

עוד מפלגה חדשה: הפעם של גל הירש
גל הירש, צילום: פלאש 90

תא"ל במיל' גל הירש (54), לשעבר המועמד למפכ"ל ומפקד אוגדת הגליל, החליט להקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות. המפלגה, ששמה "מגן ישראל", תירשם היום (ג') ברשם הבחירות. אתמול כינס הירש את תומכיו והחתים אותם על מסמכי הקמת המפלגה. 

כפי שפורסם ב'הארץ', הירש הודיע בחודש שעבר על כניסתו לחיים הפוליטיים. בנאום שנשא בדצמבר בתל אביב, אמר: "אם העם ירצה אותי בירושלים, אני אהיה שם בשבילו כי אני בא מהעם. אני סומך רק עליו. אני נקרע מכך שיש נגדי תיק פלילי פתוח, אך תפור. עם זאת נפל דבר - היה כאן מעשה מלוכלך שמנע ממני מלשרת את העם. איני בטוח שאני מתאים לפוליטיקה אך מכאן אני נתון לעשייה ציבורית".

הירש מדבר על "הצורך הדחוף בחומת מגן חברתית" לטענתו. "אני רוצה להביא מרפא לשטף הדם החברתי, מה שנכון לעם זה להיות ימין ביטחוני-לאומי אבל גם דאגה וחמלה כי אני חושב כל הזמן על בני המיעוטים, הקשישים ומצב האחר". לפני כשבועיים, לאחר הפיגוע בגבעת אסף, כתב הירש בעמוד הפייסבוק שלו: "ההתיישבות תמיד הייתה חומת מגן ויש לה תפקיד ביטחוני מרכזי. אני מקווה שמחיר הנסיגות כבר הובן".

כזכור, לאחר פרסום המלצות המשטרה בתיק 4000, בתחילת החודש, השתמש ראש הממשלה בנימין נתניהו במקרה של הירש כדוגמה להתנהלותה הפסולה בעיניו של המשטרה, בנאום שנשא. 

הירש, בן 54, שירת בתפקידו האחרון בצבא כמפקד עוצבת הגליל. הוא פרש מצה"ל לאחר מלחמת לבנון השנייה, על רקע ביקורת שהוטחה על תפקוד האוגדה בעת חטיפת שני החיילים על ידי ועדת חקירה בראשות אלוף במיל' דורון אלמוג. לאחר פרישתו אמר הירש כי "במלחמת לבנון השנייה ואחריה הדרג הצבאי הסתתר מאחורי דרג הלוחמים בשדה, נטש אותם, הפקיר מפקדים לבדם ולא לקח על עצמו כל אחריות".