עוד מפלגה חדשה: אורלי לוי-אבוקסיס משיקה את מפלגת 'גשר'

גל של מפלגות חדשות: חברת הכנסת אורלי לוי-אבוקסיס הודיעה כי כי מקימה מפלגה חדשה בראשותה. הסקרים מנבאים למפלגה הטרייה 5 מנדטים

חדשות כיפה מירב כהן 25/12/18 20:42 יז בטבת התשעט

עוד מפלגה חדשה: אורלי לוי-אבוקסיס משיקה את מפלגת 'גשר'
ח"כ אורלי לוי אבקסיס, צילום: פלאש 90

חברת הכנסת אורלי לוי-אבוקסיס הקימה את מפלגת גשר בה תכהן כיושבת הראש, אולם טרם הכריזה מי יהיו שאר חברי המפלגה. הסקרים מנבאים לה בין 5-6 מנדטים, מספר דומה מקבלת מפלגת האם שלה-ישראל ביתנו. 

אחרי שבוגי יעלון הודיע שהוא מקים מפלגה חדשה בראשותו, הגיעה תורה של לוי-אבוקסיס. על הקמת המפלגה היא הודעה בדף הפייסבוק שלה, שם כתבה: "בחירות 2019 הן הזדמנות היסטורית ליישם בישראל סדר עדיפות חברתי חדש. להחזיר אותה להיות מדינה שמתקנת עוולות ומטפלת בהזנחה של שנים. זה אפשרי וזה תלוי רק בנו", והוסיפה, "עכשיו זה הזמן להחזיר את ישראל להיות מדינה שלא מפקירה את החלשים בה. עכשיו זה הזמן לבנות כאן גשר".

השקת הקמפיין

השקת הקמפייןצילום: ללא

חברת הכנסת הוסיפה שמה של המפלגה לא נבחר במקרה: "גשר הייתה שם המפלגה של אבא שלי. האיש שלימד אותי שאף אחד לא עושה לנו טובה שאנחנו משמיעים את הקול שלנו, שהממסד הישראלי אינו נחלתם של החזקים אלא של כלל האזרחים" 

לוי-אבקסיס היא ביתו של חבר הכנסת והשר לשעבר דוד לוי. נכנסה לכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו בשנת 2009. לוי-אבוקסיס התפטרה מהמפלגה לאחר שמפלגתה הצטרפה לממשלת נתניהו הנוכחית, ויו"ר המפלגה ליברמן מינה את ח"כ סופה לנדבר כשרת הקליטה על אף שהיא ממוקמת מעליה ברשימה. בעקבות ההחלטה הודיעה לוי-אבקסיס כי היא אינה פורשת מחברותה בכנסת וממשיכה לכהן כחברת כנסת יחידה ללא זכויות של סיעה, שעימה היא מתכוונת להתמודד בבחירות הבאות