עוד מכה לאירוויזיון: הלהקה האיסלנדית תבצע שיר מחאה נגד ישראל

ההרכב האיסלנדי שיגיע להתחרות באירוויזיון בתל אביב הצהיר כי ימחה, במהלך ההופעה, על "הפרת זכויות האדם שמתקיימת בישראל". המפקח על התחרות הגיע לשיחה עם חברי הלהקה והבהיר להם שמחאה פוליטית אסורה על בימת האירוויזיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 10:55 כו באדר א'

עוד מכה לאירוויזיון: הלהקה האיסלנדית תבצע שיר מחאה נגד ישראל
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הלהקה האיסנלדית, HATARI, שצפויה להתחרות באירוויזיון ומתנגדת להחלטות המדיניות של ישראל, מתכננת לעשות פרובוקציה פוליטית על בימת התחרות בתל אביב. 

האיסלנדים בחרו לשלוח את חברי ההרכב לישראל, למרות שהצהירו על כוונותיהם, ויבצעו את השיר 'השנאה תגבר'. מילות השיר מקוממות מאוד ואף ההופעה תהיה חתרנית למדי.  

לפני כחודש יתראיינו חברי הלהקה לאתר איסלנדי ואמרו כי לדעתם זה "אבסורד שאיסלנד משתתפת בתחרות של שירים וריקודים שנערכת במדינה שמפרה זכויות אדם". הם גם התייחסו ליוזמת החרם שהחלה באיסלנד בקיץ האחרון, שבמסגרתה חתמו אמנים מקומיים ואזרחים איסלנדיים רבים על עצומה שקוראת להחרים את התחרות בישראל ולא להשתתף בה. בלהקה הסבירו שבחרו להשתתף מתוך מחשבה שכך יוכלו להדהד את המסר שלהם בקרב כמה שיותר קהלים באירופה.

חברי ההרכב הצהירו בעבר שהם יודעים שבאירוויזיון אסור למחות פוליטית בשום צורה ובכל זאת החליטו להתחרות בקדם. "אנחנו רואים באירוויזיון תחרות פוליטית, על אחת כמה וכמה כשהיא נערכת בישראל", הם אמרו. "אם מדינות היו בוחרות לפרוש מהתחרות - היה בזה אקט תמיכה ברור בעמדה הפלסטינית, אבל מכיוון שאיסלנד בחרה להשתתף - אנחנו רוצים להיות שם כדי להעביר את המסר שלנו". 

המפקח על תחרות האירוויזיון, יון אולה סאנד, נכח אמש (ש') בשלב הגמר של תחרות הקדם באיסלנד. אולה סאנד הגיע על מנת לשוחח אישית עם חברי הלהקה הזוכה, שנחשבה פייבוריטית לניצחון כבר בשלב מוקדם, ולהבהיר להם שמחאה פוליטית מכל סוג שהוא אסורה על בימת התחרות.

אולם, יש הטוענים כי ההתגרות של הלהקה הוא מעשה יח"צני בלבד. עדות לכך ניתן למצוא בדיווח נוסף שפורסם בחודש שעבר בגופי התקשורת באיסלנד, לפיו "גורם עלום" מטעמה של הלהקה הודיע בתוכנית רדיו מקומית שהם מזמינים את ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו ל"קרב היאבקות איסלנדי, אך ברוח ידידותית". אם נתניהו ינצח, תועבר לו השליטה על איי ווסטמן - ארכיפלג איים מדרום לאיסלנד. אם חברי הלהקה ינצחו, הם ידרשו להקים בישראל את מדינת ה-BDSM הראשונה לחוף הים התיכון - תנאים שמעידים על מידת רצינותה של הלהקה, בכל האמור לכוונותיה.