עוד לפני שהוקמה: הפקולטה לרפואה באריאל בסכנת סגירה

אחת מחברות ועדת התקצוב, שאישרה את הקמת הפקולטה, היתה ככל הנראה מועמדת ללמד במוסד בזמן שהצביעה בעד ההחלטה. אונ' אריאל: "החברה אינה חברת סגל". משרד המשפטים: "החלטה סופית בקרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 06:58 יז בטבת התשעט

עוד לפני שהוקמה: הפקולטה לרפואה באריאל בסכנת סגירה
אוניברסיטת אריאל, צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90

רק בקיץ האחרון אושרה הקמתה של פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל שבשומרון, אך אמש (שני) נודע כי היא בסכנת סגירה לנוכח חשש לניגוד עניינים של אחת מחברות הוועדה לתכנון ולתקצוב. כך פורסם בישראל היום.

לפי הדיווח, אחת מחברות הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המל"ג, ד"ר רבקה ודמני־שאומן, היתה בזמן ההצבעה על הקמת הפקולטה באריאל מועמדת להרצות במוסד בתוכנית להכשרת מורים, ואף לקבל תואר פרופסור.

הצבעתה בעד אפשרה לבסוף את להעביר את ההחלטה ברוב של ארבעה תומכים מול שני מתנגדים המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, צפויה לפסול את ההחלטה. בסביבתו שר החינוך נפתלי בנט מסרו בתגובה לפרסום כי הם ילמדו את הדברים ויפעלו בהתאם. 

מאוניברסיטת אריאל שבשומרון נמסר כי "ד"ר רבקה ודמני איננה חברת סגל באוניברסיטת אריאל והיא אינה מלמדת אצלנו ואינה שייכת לשום מחלקה אקדמית. תיקה נדון בוועדת המינויים לצורך קביעת דרגה, ונקבעה לה דרגת פרופסור חבר מומחה. דרגה זו תיכנס לתוקף אם וכאשר ד"ר ודמני תקבל מינוי אקדמי באוניברסיטה".

במשרד המשפטים אמרו כי "אתמול נערכה פגישה בין דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי־מנהלי) וצוותה לבין ראשי המל"ג, בנוגע לשאלת קיומו של ניגוד עניינים אם לאו בהצבעה של אחת מחברות הות"ת, ושאלת נפקותו של ניגוד עניינים זה (ככל שיוכרע שהתקיים) על ההצבעה לאישורה של הפקולטה לרפואה באריאל. החלטה סופית בשאלות אלו צפויה במועד קרוב".