עוד לא נאמרה המילה האחרונה: נתניהו ימנה שר חוץ?

בעוד השמועות על פירוק הממשלה הולכות וגדלות, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו צפוי למנות שרים חדשים לממשלתו בימים הקרובים. ככל הנראה ימנה שר חוץ חדש וישמור לעצמו את משרד הביטחון. ברקע בליכוד כבר בודקים מקומות פוטנציאלים ותאריכים פנויים לפריימריז של המפלגה

חדשות כיפה מירב כהן 18/11/18 17:05 י בכסלו התשעט

עוד לא נאמרה המילה האחרונה: נתניהו ימנה שר חוץ?
יפזר את הממשלה? נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסיבת העיתונאים שצפויה להתקיים הערב, נתניהו ימנה, שרים חדשים לממשלתו. עמית סגל מפרסם כי נתניהו צפוי למנות שר חוץ חדש וישאיר לעצמו את תיק הביטחון. הדילמה של בנט-האם לקיים את איומיו ולהתפטר וכך להיזכר כמי שהפיל ממשלת ימין מכהנת. 

נתניהו מכהן בקדנציה האחרונה כראש הממשלה וכשר החוץ. במידה ותעבור שרביט משרד החוץ לשר אחר זאת תהיה הצהרת כוונות מצד נתניהו שהוא אינו מתכוון לפזר את הממשלה. כל יעבור 'הכדור' לשר בנט שיצטרך  להחליט האם הוא יעמוד במילתו ויתפטר מהממשלה או יישאר בה כדי לא לשאת באחריות פירוק ממשלת ימין.

בעוד נתניהו מתכנן מהלכים במפלגתו כבר סוגרים תאריכים לבחירות המקדימות בליכוד (פריימריז). מיכאל האוזר טוב פרסם בגלי צהל כי בליכוד פנו לגני התערוכה לשריון תאריכים. המועדים הצפויים-25\12 או ה-1\8.  נתניהו כעס על פעילי מפלגתו שאינם מתואמים איתו והודיע: "ראש הממשלה שמע על כך בתקשורת, פנה למנכ״ל הליכוד שהבהיר כי מדובר בבדיקה ראשונית בלבד למקרה שנתדרדר לבחירות".

תיק נוסף שעל הפרק הוא תיק הקליטה, אותו החזיקה עד לשבוע שעבר סופה לנדבר מסיעת ישראל ביתנו, שהודיעה על התפטרותה בעקבות התפטרות יו"ר הסיעה, ליברמן. בנוסף אם הבית היהודי אכן יפרוש מהממשלה, נתניהו יצטרך למנות שרים על פני שרי הבית היהודי שפרשו, וכך נראה שר חינוך, שר משפטים ושר חקלאות חדשים בממשלת המעבר של נתניהו.

שרת המשפטים איילת שקד בקבלת פרס מארגון Jerusalem Leaders Summit הגיבה להתפתחויות: "היום או מחר ראש הממשלה יחליט אם ללכת לבחירות או לא. אם הולכים לבחירות - זה צריך להיעשות במהירות האפשרית. אני מאמינה שנתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה גם אחרי הבחירות. אני מקווה שהבית היהודי תהיה המפלגה החזקה ביותר לצדו, כמפלגת ימין אידיאולוגית. אבל זה תלוי במספר המנדטים שנקבל".