עו"ד יעקב וינרוט הלך לעולמו

עורך הדין המפורסם, שנמנה בין מקורביו של ראש הממשלה, נפטר לאחר מאבק במחלת קשה. כלתו, חני וינרוט, הלכה לעולמה לפני כשנה בנסיבות דומות. נתניהו: "רעייתי שרה ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/18 08:00 ז בחשון התשעט

עו"ד יעקב וינרוט הלך לעולמו
נפטר לאחר מחלה קשה. עו"ד יעקב וינרוט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אחד מבכירי אנשי המשפט בישראל, עו"ד יעקב וינרוט, הלך הלילה (שלישי) לעולמו בגיל 71 לאחר מאבק במחלה קשה.

וינרוט, שהותיר אחריו אישה, שישה ילדים ונכדים, חלה בשנת 2017 במחלת הסרטן, אך המשיך לעסוק בעבודתו כבעלים משרד עורכי דין עד שלבסוף נכנע למחלה. כלתו, חני וינרוט ז"ל, נפטרה לפני כשנה לאחר מאבק ממשוך במחלת הסרטן.

הוא נולד בפולין ועלה בגיל שנתיים לישראל. בצעירותו למד בישיבות פוניבז' בבני ברק ומיר בירושלים ואף הוסמך לרבנות. הוא שירת בנח"ל ולאחר שהשתחרר למד משפטים באוניברסיטת תל אביב, שם קיבל גם תואר שני ותואר דוקטור. חלק מעבודת הדוקטורט שלו בנושא דרכים יצירתיות לכפיית גט, הפך לחוק שחוקק בשנת 1995 בכנסת וזכה לכינוי "חוק וינרוט". 

וינרוט ייצג את ראש הממשלה ננתניהו בתיקים 1,000 ו-2,000, ובעברו ייצג שורת אנשים בכירים נוספים, כמו הרמטכ"ל והשר לשעבר רפאל איתן (רפול), נשיא המדינה לשעבר עזר וייצמן, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ח"כ אחמד טיבי, השר צחי הנגבי ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לובחשבון הטוויטר שלו וצייץ כי "רעייתי שרה ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו"ד יעקב וינרוט ז"ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי. אנו מחבקים את ג'יזל ואת כל בני משפחת וינרוט היקרים לנו כמשפחתנו. יהי זכרו ברוך".