"עו"ד וינרוט הביא למהפכה ביחס בתי הדין לסרבני גט"

סגן השר, הרב אלי בן דהן, סיפר על ההיכרות שלו עם יעקב וינרוט, שהחלה בחקיקת החוק שקרא מלחמה על סרבני הגט, "מצא את האיזון הנכון בין עולם התורה ועולם המעשה". הלווייתו תיערך בשעה 18:15 בבית העלמין בנתניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/18 10:56 ז בחשון התשעט

"עו"ד וינרוט הביא למהפכה ביחס בתי הדין לסרבני גט"
סגן שר הביטחון אלי בן דהן, צילום: פלאש 90. דניאל שטרית

הלווייתו של הרב ד"ר יעקב וינרוט, שנפטר הלילה ממחלה קשה, תיערך הערב (שלישי), אך עוד לפני ההספדים ביקש סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, לספר על אחד החותמות הגדולים שהוא הותיר לאחר לכתו.

"כל מי שעוסק בדיני משפחה", אמר בן דהן, "יודע ש'חוק הסנקציות' על סרבני גט (בשמו העממי) היווה מהפכה ביחסם של בתי הדין לסרבני הגט. זכיתי להביאו לכנסת כמנהל בתי הדין הרבניים ולדחוף להשלמת חקיקתו כדי למנוע את העוול הנורא שנגרם למסורבות הגט".

עוד הוא אמר כי "לא הרבה יודעים שחוק זה מבוסס על עבודת הדוקטורט של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל. אני עוד זוכר את הפגישה הראשונה איתו בה הציג את הצעת החוק לפני הרבנים הראשיים הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו זכר צדיקים לברכה".

לדבריו, מאז נפגשתי עמו פעמים רבות, ובפגישות אלו תמיד היו לו רעיונות והצעות לשיפור עבודת בתי הדין הרבניים. עו"ד וינרוט ז"ל ידע למצוא את האיזון הנכון שבין עולם התורה ועולם המעשה. תלמיד חכם, עורך דין מופלא. לכתו היא אבידה גדולה לעם ישראל. אני שולח את תנחומיי למשפחתו - מן השמיים תנוחמו".

היה ידידו של נתניהו. עו"ד וינרוט ז"ל

עו"ד וינרוט ז"לצילום: פלאש 90. יוסי זמיר

הלווייתו של וינרוט תתקיים הערב, בשעה 18:15, בבית העלמין שיכון וותיקים בנתניה. התכנסות והספדים יתקיימו בביתו בכתובת יונה 23 רמת גן בשעה 16:15.

במשרד עו"ד ד"ר י. וינרוט ושות' הספידו את בעלי המשרד ואמרו: "אנו מבכים את לכתו של מייסד המשרד הרב  ד"ר עו"ד יעקב וינרוט. יעקב היה איש אשכולות, ידען בכל תחומי החיים. איש של תורה, פילוסופיה ומשפט ובעבורנו גם מורה דרך וחבר.   יעקב היה איש של חסד וענווה שידע לשלב בין עולם המעשה לעולם הרוח בדרך מופלאה שאין שני לה. יעקב הותיר את רישומו הייחודי ופורץ הדרך בכל אשר פסע, במשפט ובחיים הציבוריים ולא פחות חשוב בחיי היומיום, במגע שלו עם כל סובביו. 
 אנו בטוחים שמורשתו תהיה חקוקה בכל אדם ואדם אשר פגש אותו במהלך דרכו".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי צייצהבחשבון הטוויטר שלה: "‏עו"ד יעקב וינרוט הוא אבידה גדולה. מהחריפים והמשובחים בעורכי הדין שהיו לנו, אבל לפני הכל תלמיד חכם. הראיון האחרון שלו לאילנה דיין הוא ראיון מרגש ומעורר מחשבה על מה חשוב בחיים. יהי זכרו ברוך"

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח״כ ניסן סלומינסקי, ציין כי "את יעקב וינרוט ז"ל הכרתי שנים רבות. הוא היה תלמיד חכם, אחד מהסנגורים המבריקים ביותר שמדינת ישראל נתברכה בהם ואדם בעל לב רחב. צר לי על האובדן הכבד, תנחומיי למשפחה היקרה!"