עודד גז: "מסיתים את אשתי. לא אתן לה גט"

גם מכלאו בבלגיה, עודד גז מסרב להיכנע ואומר: "היא הגישה נגדי עשרות תלונות על אלימות והטרדה". אשתו בתגובה: ""הוא משחק אותה מסכן, אבל אני זו שמסכנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/09/16 21:30 יט באלול התשעו

עודד גז: "מסיתים את אשתי. לא אתן לה גט"
דוברות בתי הדין, צילום: דוברות בתי הדין

לפני כחודשיים, אחרי תקופה ארוכה, נתפס עודד גז בבלגיה ונכלא בבית הכלא. אחרי סאגה שלמה של שיימינג בהוראת בית הדין הרבני ולפני הסגרתו לישראל, קיוו רבים, ובעיקר אשתו ובני משפחתה, שיפסיק עם סירובו לתת גט ל ג' אשתו. בכתבה של שמעון איפרגן מאתר mako הוא עדיין מסרב בתוקף לעשות כן.

השבוע, בשיחה עם חבר קרוב, אמר גז: "גם אם יוציאו נגדי 300 צווי מאסר וייגזרו עליי 5,000 מלקות לא אתן לאשתי גט, אלא אם זה יהיה מרצוני החופשי. יש פה מלחמה. אשתי העלילה עלי עשרות עלילות והשמיצה אותי בכל מקום. היא מושפעת לרעה ומבולבלת. מסיתים אותה נגדי. היא הגישה נגדי עשרות תלונות על אלימות והטרדה, רובן הגדול שקריות (מקורביה של ג' דוחים את הטענה על עלילות שווא, ואומרים שהתלונות נמצאות עדיין בבדיקה). פוגעים בשמי הטוב. עשו לי שיימינג. גרמו לי עוול נוראי. לא שמעו את גרסתי. פרסמו את מספר הטלפון שלי, שזו חצייה של קווים אדומים ופגיעה בפרטיות שלי. אני לא אשתוק עד שימצו את הדין עם האחראים לכך".

אשתו, המצפה כבר להפוך לגרושתו מספרת סיפור אחר באופן טבעי: "הוא משחק אותה מסכן, אבל אני זו שמסכנה בכל הסיפור הזה", היא סיפרה השבוע לחברה. "ארבע שנים אני סובלת, שללו ממני את החירות. לא עליו צריך לרחם".

בניגוד ל-ג', גז סבור שאין כל סיבה ממשית לרצונה לפרק את השותפות ביניהם ולהתגרש. "לא היתה שום סיבה לפרק את החבילה וללכת לבית הדין הרבני", טען השבוע בשיחה עם אחד מקרוביו. "אפשר היה לשקם את היחסים, לעשות שלום בית. לא הרמתי את היד, לא פגעתי בילדים, לא איימתי עליה. אני יודע טוב מאוד את גבולות המותר והאסור, ולא חרגתי מהם. היו דברים שבשגרה, כמו בין כל בני זוג. אני אבא שנתן הכול למען ילדיו והמשפחה. לא היה משהו חריג. ג' הלכה רחוק מדי בקטע של הגירושין, בלי שום סיבה. הילדים חסרים לי מאוד".

בסביבתu של ג', לעומת זאת טוענים כי, "ג' חשה מאוימת מאוד, מוטרדת, וחששה מאוד לחייה", מספרת חברה קרובה של ג'. "לכן היא הבינה שהמקום הכי בטוח עבורה ועבור ילדיה הוא מעון לנשים מכות. היא התייעצה עם גורמי מקצוע בתחום לפני שקיבלה את ההחלטה. לא עניין אותה שהיא דוקטור ואדם מוכר בקהילה, ושעכשיו אולי יצביעו עליה כאישה מוכה ומסכנה, או ידביקו לה סטיגמות - זו הגדוּלה שלה. היא אישה מיוחדת מאוד. היה חשוב לה הביטחון שלה ושל ילדיה. היא לא רצתה שהם ייפגעו. בבית בגבעת שמואל היא לא הרגישה בטוחה כל עוד עודד (שעבר בינתיים ליישוב אחר במרכז הארץ) מסתובב באותו אזור מגורים".

בסוף חודש יולי, נעצר גז בבלגיה. "הוא היה די מופתע ממעצרו, אם כי הוא העריך שעוקבים אחריו ונקט כל מיני אמצעי זהירות, כמו לשנות קצת את מראה פניו. ייתכן מאוד שמישהו מהקהילה הלשין עליו לרשויות בישראל", אומר אחד ממקורביו. בימים אלה גז מנהל קרב משפטי נגד הסגרתו. לאחד מחבריו אמר: "אני לא עבריין נמלט, סיכויי ההסגרה נגדי נמוכים. אבל בכל מקרה, ישיבה בכלא לא תשבור אותי. אני נלחם על האמת והצדק שלי".

ג', המיוצגת על ידי הטוענת הרבנית צביה מושקוביץ, מדגישה שלא מדובר רק במקרה הפרטי שלה אלא במלחמתן של כלל הנשים בישראל ובמיוחד הדתיות ומסורבות הגט. "אני רוצה להעביר לנשים במצב שלי הוא שהחיים קצרים ונועדו לחיות אותם", אמרה השבוע. "כל אחד ראוי לחיים מתוך בחירה ולמקום משלו ביקום. סרבנות גט היא רצון לשליטה ולמחיקת זכות הבחירה של הזולת. אנחנו זוכות לחיות בתקופה שהציבור מגנה תופעה זו ונלחם בה בצורה אקטיבית, ואני מציעה לזכור שזו רק אשליה של שליטה. זה זמני, וזה יחלוף".

עו"ד שרון גלילי, שייצג את גז בהליכים הפליליים, מסר בתגובה לדברים: "ההליכים בתיק הפלילי לא הסתיימו. משכך לא אוכל להתייחס לעניינים האחרים של מרשי שאינם נוגעים לתיק זה".

ממשרד המשפטים נמסר: "המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה העבירה בחודש אוגוסט בקשת הסגרה רשמית לשלטונות בלגיה. הבקשה הועברה לטיפול התובע הרלוונטי באנטוורפן, וכעת הדבר מצוי בטיפול רשויות התביעה שם. עודד גז מבוקש לצורך מתן גזר דין בתיק פלילי בו הורשע, אך לא התייצב למתן גזר הדין וכן לצורך העמדתו לדין בישראל בגין הפרת הוראה חוקית (יציאתו את הארץ בניגוד לצו עיכוב יציאה), תוך שימוש בדרכון מזויף והתחזות לאחר"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן