עובדת לא חוקית מועסקת בבית הנשיא

מטפלת ממולדובה החלה לעבוד כעוזרת האישית של נחמה ריבלין, שמצבה הבריאותי התדרדר. בית הנשיא בתגובה: "בית הנשיא הוטעה על ידי חברה חיצונית, ופעל מיידית לתיקון המצב מול רשות האוכלוסין וההגירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/19 12:26 יג באדר א'

עובדת לא חוקית מועסקת בבית הנשיא
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, צילום: פלאש 90

בבית נשיא המדינה מועסקת כבר כמה חודשים עובדת לא חוקית ממולדובה, כך פורסם ב"חדשות 13". העובדת משמשת מטפלת אישית של אשת הנשיא, נחמה ריבלין, זאת למרות שמעולם לא קיבלה אישור לעבוד בבית הנשיא וגם אם כן קיבלה, ההיתר שלה פג לפני כחודש וחצי. 

כמו כן, על פי התחקיר, העובדת מקבלת סיווג ביטחוני ולמעשה לא עוברת בידוק כשהיא יוצאת ונכנסת לבית הנשיא, כך שיש לה נגישות מלאה לנשיא עצמו ולרעייתו. הנשיא ורעייתו הגיבו כי הם לא היו מודעים לעניין הזה שכן הם לא עוסקים בקבלת העובדים עצמם. 

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "במהלך החודשים האחרונים הדרדר מצבה הבריאותי של נחמה ריבלין באופן שדרש סיוע צמוד ומיידי. 
קליטתה של העובדת המדוברת נעשתה לאחר שהציגה את כל האישורים הנדרשים תוך הטעיית בית הנשיא והחברה החיצונית אשר העסיקה אותה בתום לב גמור. 
בית הנשיא עמד בקשר הדוק ובשקיפות מלאה מול רשות ההגירה והאוכלוסין מהרגע הראשון בו נודעה הטעות ופעל בהנחייתם לתיקון המצב".

תגובת רשות האוכלוסין: "גב׳ ריבלין בעלת היתר העסקה חוקי לעובד זר מתוקף מצבה הבריאותי. העסקת העובדת האמורה נעשתה באמצעות חברה חיצונית ומשנודע כי אשרת העבודה של המטפלת אינה בתוקף, הורתה הנהלת בית הנשיא להפסיק ההעסקה לאלתר. במקביל, הורתה רשות האוכלוסין וההגירה על יציאת העובדת מישראל, לאחר תקופה קצרה של התארגנות ופרידה מהמטופלת".