עובדת במשרד התרבות שיבחה מחבלים שביצעו פיגוע

לובנא זועבי, מנהלת תחום במשרד התרבות, שיבחה בפוסטים בפייסבוק את המחבלים שרצחו שני לוחמי מג"ב בהר הבית. בית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה גזר עליה נזיפה בלבד, ושלילת חצי משכורת חודשית. השרה רגב: "אפעל לפיטוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/19 12:00 כח באדר א'

עובדת במשרד התרבות שיבחה מחבלים שביצעו פיגוע
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

מנהלת תחום תרבות ערבית במשרד התרבות, לובנא זועבי, הועמדה לדין משמעתי בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, בעקבות פוסט בו שיבחה את המחבלים מאום אל פאחם שרצחו שני שוטרי מג"ב בהר הבית, לפני כשנה וחצי. בית הדין גזר עליה עונש של נזיפה והפקעת חצי משכורת, לאחר הסדר טיעון.

במסגרת הסדר הטיעון הודתה זועבי ש'פגעה במשמעת שירות המדינה', וכי התנהגה בצורה שאינה הולמת את תפקידה, והורשעה בעבירה של 'התנהגות שאינה הולמת'

בפוסט כתבה זועבי: "לכל מי שאמר כי חיי האנשים חשובים יותר מהאדמה, מהבית ומאל-אקצה, אני אומרת לכם: אם אונסים את האדמה הזאת והבית שלנו, אתם והנשמה שלכם הבאים בתור... לא תוכלו להגן על הגוף שלכם והחיים שלכם אם לא יכולתם להגן על סמליכם, אדמותיכם, ילדיכם, זהותכם וקיומכם בכבוד ולא בהשפלה".

בנוסף בהמשך אותו יום שיתפה זועבי פוסט אחר ובו פורסמה תמונת אחד המחבלים ולצידה נכתב: "השהיד השלישי מוחמד אבו-גנאם נהרג באש חיה במהלך העימותים בכפר א-טור בירושלים הכבושה".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, קראה לנציבות שירות המדינה לפטר במיידית את זועבי. לדבריה, "הנחיתי את מנכ"ל משרד התרבות לפנות לנציבות שירות המדינה כדי שיורו לאלתר על פיטוריה". היא הוסיפה כי "מי שמשמשת שופר לשהידים וכותבת על 'ירושלים הכבושה' לא יכולה לכהן בתפקיד במשרד ממשלתי במדינת ישראל. צריך להפנות את הגב למי שמפנים את הגב אלינו". יצויין כי אין בסמכותה של השרה רגב לפטר את העובדת, ועל כן היא נאלצת לפנות לנציבות שירות המדינה.