"עובדי המועצות הדתיות- בתחתית השכר הציבורי"

דבריו של מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, במסגרת שבוע עיון שמקיימים חברי המועצות הדתיות במעמד הרבנים הראשיים. עוד הדגיש כי "שכר עובדי המועצות הדתיות חייב להשתפר". שר הדתות, יצחק וקנין: "לא נסכים שמשגיחי הכשרות יהפכו ל'עבדי קבלן'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/19 14:36 כג בשבט התשעט

"עובדי המועצות הדתיות- בתחתית השכר הציבורי"
הרב יצחק יוסף בכנס, צילום: חבר מועצות דתיות

מתחילת השבוע מתקיימים במלון רמדה בנתניה ימי עיון של "חבר המועצות הדתיות" במעמד הראשל"צ הרב יצחק יוסף והרב הראשי לשעבר רבי מאיר לאו, נציגי המשרד לשירותי דת ונציגי הרבנות הראשית לישראל.

הרב לאו דיבר הבוקר על נושא המנהיגות וציין כי "אתם חוד החנית והכוח של מנהיגות בשקט, כמו שראינו אצל כבוד השר דוד אזולאי ז"ל. עשיה ללא פרסום ובצניעות, ועשיה זו היא הרבה יותר חזקה מאשר הרעש והצלצולים. עוד הדגיש הרב לאו כי "שורשים הם תמיד נטועים ומושרשים ואי אפשר לדעת מתי הם מתגלים. מספיק לזכור את הנשיא פרופסור חיים ויצמן ז"ל למרות שהיה רוב הזמן במכון ויצמן  ולכאורה היהדות לא הייתה בראש מעיניו, הרי שלפני פטירתו ממש על ערש דווי, ביקש מהעוזר שלו מאיר וולף וייסגל להביא לו מחזור של ימים נוראים משום שבמכון ויצמן לא היה סידור, והביאו לו מרחובות וקרא את המילים הפותחות של התפילה: 'הִנְנִי הֶעָנִי מִמַּעַשׂ נִרְעַשׁ... באתִי לַעֲמֹד וּלְהִתְחַנֵּן לְפָנֶיךָ עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל..." וכך יצאה נשמתו ועד היום אפשר לראות בחדרו את הסידור פתוח".

הראשון לציון רבי יצחק יוסף שליט"א ציין כי "על ראשי המועצות הדתיות מוטלת החובה לסייע לרבני הערים לבסס את שירותי הדת. כמו כן חשוב מאוד לתגבר את העניין של לימוד ההלכה למעשה על ידי קיום קבוע של שיעורים בהלכה אקטואלית שמתייחסים לכל החידושים דוגמת שיטות שונות מודרניות שונות הנוגעות להפעלת חשמל או גידול חקלאות". 

עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת  הדגיש כי "בימים האחרונים המשרד דואג להסדיר את שכר הנבחרים כדי שיהיה צמוד לשכר הרשויות המקומיות. גם שכר עובדי המועצות הדתיות חייב להשתפר מכיוון שהוא נמצא בתחתית השכר במגזר הציבור".

שר הדתות יצחק וקנין אמר לגבי העסקת משגיחי כשרות כי "לא נסכים בשום אופן למתווה האוצר שאומר כי משגיחי הכשרות יקבלו  את שכרם   מחברות כוח אדם או תאגידים, לא נסכים שיהפכו ל'עבדי קבלן'."