"עדכנו אותנו בדברים חדשים שמתפתחים"

הוריו ואחיו של אברה מנגיסטו התייחסו לפגישתם עם נתניהו ובלום, "קיבלנו אוזן קשבת מראש הממשלה שהפגין גישה פתוחה ואנושית. ביקשנו מראש הממשלה להרבות בהתבטאויות פומביות על המקרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/04/18 16:06 י באייר התשעח

"עדכנו אותנו בדברים חדשים שמתפתחים"
נתניהו והוריו של אברה מנגיסטו, צילום: באדיבות משפחת מנגיסטו

משפחת מנגיסטו, שנפגשו היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנוגע למאמצי שחרור בן המשפחה אברה, התייחסו לנאמר בפגישה ובעיקר סיפרו על הדרישות שהציבו בפני נתניהו.

בפגישה שנמשכה כשעתיים, בה נטל חלק גם הממונה על שבויים ונעדרים ירון בלום, שיתפו הוריו ואחיו של אברה מנגיסטו את סבלם המתמשך וביקשו מנתניהו "להרבות בהתבטאויות פומביות על המקרה, נוכח הטרגדיה ההומניטרית הגלומה בו".

הוריו של אברה הדגישו כי מדובר בצעיר ישראלי לא בריא בנפשו שחצה את הגדר לעזה מבלי להיות מודע לכך והוא מוחזק כעת בידי החמאס. המשפחה ביקשה מראש הממשלה שיעלה את המקרה ההומניטרי של אברה בכל הזדמנות במגעיו בארץ ובעולם.

עוד ציינו בני המשפחה כי הם אינם חשים כל לחץ או סיוע מארגוני זכויות אדם הבינלאומיים למרות שזה מקרה מובהק של הפרת זכותו הבסיסית של אזרח לחירות.

המשפחה הדגישה כי במהלך הפגישה קיבלה "אוזן קשבת מראש הממשלה שהפגין גישה פתוחה ואנושית". לדבריהם, נתניהו הבטיח לעשות הכל כדי להביא לפתרון הטרגדיה האנושית של אברה שמוחזק בעזה כבר למעלה משלוש וחצי שנים ולהביא לשחרורו, "נתניהו הביע את כאבו והבנתו למצוקה של המשפחה והבטיח לפעול בכל המישורים כדי להחזיר את אברה בחזרה לחיק משפחתו".

המשפחה, שלא מתכוונת לקפל את מאהל המחאה שהקימה, הודתה על התמיכה הציבורית במאבקה. אחיו של אברה, אילן מנגיסטו, התייחס לפגישה ואמר כי היא "הייתה מאוד חשובה, עדכנו אותנו בדברים חדשים שמתפתחים, אבל אנחנו מתכננים להמשיך ולשבת כאן, עד שנראה מעשים וצעדים שיקרו".