עדויות אנשי השב"כ יישארו חסויות

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל באופן חלקי את הדרישה לקיים את משפט העצורים בפרשת דומא בדלתיים פתוחות. עדויות חוקרי השב"כ יישארו חסויות. חוננו: "החלטה מאוזנת"

חדשות כיפה יהונתן קליין 06/09/18 12:34 כו באלול התשעח

עדויות אנשי השב"כ יישארו חסויות
הפגנה נגד העינויים בתיק דומא, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל הבוקר (ה') באופן חלקי את בקשת העיתון ידיעות אחרונות, וקבע כי הדיונים במשפט דומא בהם לא יעידו אנשי שב"כ יתקיימו בדלתיים פתוחות. באשר לבקשה לחשוף את עדויות אנשי השב"כ בעניין העינויים אותם עברו הנאשמים בתיק במהלך החקירות, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות והשאיר את העדויות תחת חיסיון והרחק מעיני הציבור.

במשפט דומא נפסק שההודאות נלקחו בעינויים, ונפסלו הודאות רבות של שני העצורים בפרשה, עמירם בן אוליאל וקטין נוסף, אך לא ברור מדוע בית המשפט עשה הפרדה מלאכותית והתיר להמשיך את המשפט של בן אוליאל על בסיס הודאות שהוצאו בכוח ובעינויים. 

מארגון 'חוננו' המלווה את העצירים בפרשה נמסר: "ההחלטה מאוזנת. זכות הציבור לדעת מה היה בחדרי החקירות והדבר הזה עדיין נמנע מהציבור שעדיין לא מכיר את התיאורים הקשים שנאמרו בבית המשפט. השאלה היא רק מדוע הפרקליטות עדיין מתחבאת מאחורי מילים מכובסות של 'אמצעים מיוחדים', ולא חושפת את הדברים הקשים שהתרחשו בחדרי החקירות."

עו"ד יצחק בם המייצג את בן אוליאל מסר בתגובה: "לצערי החלטת בית משפט המחוזי באה מאוחר מדי. חבל שהשלב הקודם, בו פירטו חוקרי השב"כ באלו אמצעים הם הוציאו את ההודאות מן הנאשמים, היה בדלתיים סגורות".