עבר בקריאה טרומית: לא יקוצר עונשם של מחבלים

בצל ההצעה להקמת ועדת שחרורים לאסירים בטחונים, הכנסת אישרה הצעת חוק המונעת את שחרורם מוקדם: "חייבים לעצור את מצעד האיוולת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/18 13:43 כב בחשון התשעט

עבר בקריאה טרומית: לא יקוצר עונשם של מחבלים
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) למניעת שחרור מוקדם וקיצור שליש לאסירים ביטחוניים. הצעת החוק עברה ברוב של 48 מול 7 מתנגדים ותועבר לוועדת הכנסת.

בנאומו במליאה התייחס ח"כ פורר לשחרורם הצפוי של אסירים ביטחוניים, כמו רוצחי קטי דוד והסייענים לפיגוע שבו נרצחה רס"ר הדס מלכא: "כשמחבלים מקבלים תמורה עבור התנהגות טובה אנו משדרים מסר למחבלים אחרים. לאפשר לאסירים ביטחוניים קיצור שליש,זה מצעד איוולת שחייבים לעצור בהקדם. אסירים שפשעם נבע משנאה תהומית ממניעים גזעניים ולאומניים אינם אמורים לקבל זכויות יתר כדמות לימודים אקדמאיים וטלוויזיה בכבלים, בדיוק כפי שאינם אמורים להנות מקיצור שליש מעונשם".

הצעת החוק הגיע בעקבות הודעת צה"ל לפני כחודשיים כי מוקמת וועדה אשר תבחן בקשות של מחבלים היושבים בכלא לקיצור עונשיהם, בדומה לוועדת השחרורים הקיימת במערכת המשפט הישראלית. מחבל אשר נשפט על ידי בית דין צבאי ביהודה ושומרון אינו יכול לבקש לקצוב את עונשו. הקמת הוועדה צפויה להשוות את מעמד המחבלים למעמד כל אסיר בישראל אשר יכול לפנות לוועדת שחרורים לבחינת קיצור עונשו. 

בעקבות היוזמה הצה"לית קמו תגובות נזעמות של המשפחות השכולות ושרי ימין שדחו את ההצעה והתנגדו אליה. גם ראש הממשלה אמר שיפעל כדי שהוועדה לא תקום ומעמדם של מחבלים לא יושווה לאסירים פלילים.