עבר בטרומית: ביטול קיצור שליש למחבלים

בהצעת החוק של ח"כ ברקו, בה תומך גם השר בנט, מוצע להחריג אסירים שהורשעו במעשי טרור מאסירים פליליים רגילים, בנוגע לקיצור תקופת מאסרם, "יש הבדל תהומי בין עבריין פלילי לטרוריסט".

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/18 13:39 כט בחשון התשעט

עבר בטרומית: ביטול קיצור שליש למחבלים
מחבל חמאס, צילום: פלאש 90

הצעת החוק לביטול הסדרי קיצור שליש למבצעי מעשי טרור, אושרה היום (רביעי) בכנסת בקריאה טרומית, ברוב של 61 תומכים מול 11 מתנגדים.

כיום, בסמכות ועדת השחרורים לקצר את עונשו של אסיר, במידה וריצה שני שליש מתקופת מאסרו, במידה והוא עומד בתנאים הקבועים בחוק, לרבות טיב התנהגותו בין כותלי בתי הסוהר.

בהצעה לתיקון חוק המאבק בטרור, של ח"כ ענת ברקו מהליכוד, הוצע כי לקבוע שחוק שחרור על-תנאי ממאסר לא יחול על מי שהורשע בעבירה שהיא מעשה טרור. בדברי ההסבר נכתב בין היתר כי "כאשר בית המשפט גוזר עונש על עבריינים פלילים הוא לוקח בחשבון שלושה שיקולים: שיקום, גמול והרתעה. לגבי אוכלוסיית העבריינים הכללית ערך השיקום הוא מרכזי, אך עבור מי שביצעו עבירות טרור יש להעדיף את שיקולי הגמול וההרתעה על פני ערך השיקום. לפיכך, מוצע לקבוע שחוק שחרור על-תנאי ממאסר לא יחול על מי שביצעו עבירות טרור".

נלחמת בקיצור שליש למחבלים

נלחמת בקיצור שליש למחבליםצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יוזמת ההצעה, ח"כ ברקו, אמרה כי "יש הצדקה שמערכת השיקום שהיא מטרתו העיקרית של הסדרי שחרור על-תנאי לפי החוק האמור, לא תחול על מי שפעל ממניעים טרוריסטיים ולמעשה בפעולותיו השמיט את הקשר שלו עם החברה בה רצה לפגוע. יש הבדל תהומי בין עבריין פלילי לעבריין אידאולוגי כלומר טרוריסט. אנו כחברה לא חייבים דבר לטרוריסט שהוא בעצם בא להחריב את החברה".

מי שהביע את תמיכתו ביוזמה, הוא השר נפתלי בנט שאמר כי "בשנים האחרונות אנחנו עדים לסוג חדש של טרור בודדים שמונחה השראה. עם טרור תשתיתי יש לנו כלים להתמודד, ההתמודדות מול טרור בודדים שונה לגמרי. היום משתלם להיות מחבל ואנחנו צריכים לשנות את המשוואה הזו בכל הדרכים וההצעה הזו היא אחת הדרכים".