עבר או לא עבר את הפוליגרף? מלחמת הגרסאות בין השר ארדן ליו"ר הוועדה

השופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה למינוי בכירים, אמר בראיון כי המפכ"ל המיועד משה (צ'יקו) אדרי לא עבר את הפוליגרף, בתגובה טוען השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, כי אדרי עבר את הפוליגרף בהצלחה.

חדשות כיפה יהונתן קליין 02/12/18 14:06 כד בכסלו התשעט

עבר או לא עבר את הפוליגרף? מלחמת הגרסאות בין השר ארדן ליו"ר הוועדה
המפכ"ל המיועד, משה (צ'יקו) אדרי. , צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עבר או לא עבר את הפוליגרף? יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג הצהיר בראיון לרשת ב' כי "צ'יקו אדרי לא עבר בשלום את בדיקת הפוליגרף". כזכור, המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, נדרש על ידי הוועדה למינוי בכירים לעבור בדיקת פוליגרף על מנת לאשר את מינויו לתפקיד המפכ"ל. 

אדרי ביצע את הבדיקה, אך בסוף השבוע פורסם כי הוועדה למינוי בכירים החליטה לפסול את מינויו. היום (א') התראיין השופט בדימוס גולדברג, יו"ר הוועדה למינוי בכירים, לרשת ב', ואמר כי הוא לא עבר בשלום את הבדיקה. לאחר מכן הבהיר גולדברג כי כוונתו היתה, שאדרי לא נשאל במהלך הבדיקה על פגישתו עם עורך הדין פישלר, עמו נפגש לפני שהתייצב בפני הוועדה, ועליה נטען כי היתה לא ראויה.

לאחר פרסום דבריו של גולדברג, כתב השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, בטוויטר כי "ניצב בדימוס משה אדרי עבר בדיקת פוליגרף תעסוקתי בהצלחה(!) לפי דרישת הוועדה. אף מועמד לשום תפקיד אינו עובר בדיקה כזו על עברו. לא שופט עליון, לא פרקליט המדינה וגם לא ראש השב״כ." ארדן הוסיף עוד כי "אני אלחם כנגד עוול שעושים בפעם השנייה(אחרי גל הירש) לקצין ששירת כל חייו את בטחוננו."

ארדן הסביר כי "הסיבה העיקרית להתנגדות שני חברי הועדה למועמדותו של ניצב בדימוס אדרי היא הפגישה שקיים עם עו״ד פישלר. איני יכול להבין נימוק זה. כחבר בועדה לבחירת שופטים נפגשתי אישית עם שופטים מכהנים שרצו להיבחר למחוזי או לעליון ורצו לשכנע להסיר את ההתנגדות למועמדותם. מה פסול בכך? לא תהיה איפה ואיפה." סיים השר לבטחון הפנים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן