סתימת פיות או הגנה על צה"ל? חוק 'שוברים שתיקה' אושר בכנסת

החוק, שיאסור על ארגונים הפועלים נגד ישראל להרצות בבתי הספר, אושר סופית. בנט: "שוברים שתיקה חצו את גבולות השיח. רוצים לפעול? בתוך הבית". שוברים שתיקה: "השר מפחד. רוצים לסתום לנו את הפה? סיימו את הכיבוש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/07/18 07:30 ה באב התשעח

סתימת פיות או הגנה על צה"ל? חוק 'שוברים שתיקה' אושר בכנסת
למצולמים אין קשר לכתבה. שוברים שתיקה, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

חוק 'שוברים שתיקה', שנחקק בעקבות פעילות ארגוני שמאל שונים במוסדות מערכת החינוך נגד צה"ל, אושר הלילה (שלישי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

החוק, שקודם על ידי שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, יאסור על כניסת ארגונים שפועלים נגד חיילי צה"ל להיכנס ולהרצות בבתי הספר.

"המציאות שבה ארגונים שחותרים תחת הלגיטימיות של מדינת ישראל ומכפישים את חיילי צה"ל יחלחלו אל תלמידי ישראל - הסתיימה היום, אמר יו"ר הבית היהודי השר בנט".

לדבריו, "שוברים שתיקה חצו מזמן את גבולות השיח הלגיטימי כשבחרו להוציא את דיבתה של מדינת ישראל רעה בזירה הבינלאומית. כל עוד הם פועלים בחו"ל כנגד מדינת ישראל וצה"ל, אני לא אאפשר את פעילותם במערכת החינוך. רוצים לפעול? תפעלו בתוך הבית. במערכת החינוך, האמונה על עיצוב דור העתיד, לא יינתן ביטוי לקולות מעין אלו".

ימנעו משוברים שתיקה להיכנס לבתי הספר?

ימנעו משוברים שתיקה להיכנס לבתי הספרצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ מועלם רפאלי הוסיפה: "שמנו סוף למצבים בהם פעילי שוברים שתיקה וארגונים דומים נכנסים לבתי ספר כדי להסית נגד חיילי וקציני צה"ל ומוציאים את דיבת המדינה רעה. מערכת החינוך נועדה להקנות ערכים של אהבת האדם והמדינה ושירות צבאי משמעותי. מי שפועל נגד ערכי ייסוד אלו, לא יהיה רשאי עוד להיכנס למוסדות החינוך בישראל. מעבר למגבלה זו, החוק מטביע אות קלון ציבורי על שוברים שתיקה ועל פעיליה".

יו"ר תנועת 'אם תרצו' מתן פלג, שתנועתו נאבקת רבות בארגונים כדוגמת 'שוברים שתיקה', בירך על אישור החוק ואמר כי הוא "מבהיר אחת ולתמיד כי לא ניתן לאחוז את החבל משני קצותיו. מי שפועל בבמות בינלאומיות נגד מדינת ישראל אינו יוכל לעשות זאת בתוכה. הכנסת הוציאה היום כרטיס אדום  לכל ארגוני הדה לגיטימציה המבקשים להשתלב במערכת החינוך. אנחנו מקווים כי חוק זה יוביל להוצאת שאר ארגוני הדה לגיטימציה מחוץ לחוק".

בארגון 'שוברים שתיקה', שהחוק נחקק בעיקר בהשראת פעילותם הציבורית, תקפו ואמרו כי "אחרי ההדתה, מגיעה ההשתקה: שר החינוך נפתלי בנט כל כך מפחד משוברים שתיקה שהוא העביר 'חוק להשתקת הכיבוש'. בנט רוצה להתנחל בכיתות של מערכת החינוך הממלכתית ולהרביץ בהם את תורתו, כפי שהוא ביטא אותה בתקשורת: מוצדק לירות בילדים פלסטינים בני שמונה, אבל אסור לפנות מתנחלים מבתיהם".
 
לדבריהם, "הניסיון הזה לסתום לשוברים את הפה, לא יצליח להסתיר מהם את הכיבוש, אבל הוא מוכיח עד כמה בנט וחבריו מפחדים מה אידאולוגיה של עצמם. הגיע הזמן שיפנימו בנט וחבריו שכל עוד יש כיבוש יהיו גם חיילים שישברו שתיקה שיחשפו מה אנחנו עושים בשטחים כבר 51 שנים. רוצים לסתום לנו את הפה? סיימו את הכיבוש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן